discovery+ zaczyna globalną ekspansję, w Polsce pojawi się w Playerze
W ciągu najbliższego roku platforma discovery+ zacznie działać w ponad 25 krajach, m.in. USA. W Polsce jej oferta zostanie udostępniona w ramach Playera należącego do TVN Grupy Discovery.
discovery+ w październiku zastąpiło poprzednią platformę streamingową Discovery - dplay. Nowy serwis działa już w Wielkiej Brytanii i Irlandii (bez dodatkowych opłat dla abonentów Sky Q) oraz Indiach.
discovery+ w ponad 25 krajach, w Polsce w ofercie Playera
W środę Discovery ogłosiło, że w ciągu najbliższego roku discovery+ zostanie udostępnione w ponad 25 krajach z całego świata.
W Stanach Zjednoczonych platforma zadebiutuje 4 stycznia 2021 roku we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym Verizon. Jego klienci mają wybrane plany taryfowe otrzymają 12-miesięczny dostęp do discovery+ bez dodatkowych opłat.
W 2021 roku discovery+ pojawi się również m.in. w Europie (w krajach skandynawskich, Włoszech, Holandii i Hiszpanii), Ameryce Południowej (m.in. w Brazylii) oraz w niektórych krajach Azji. We Włoszech partnerem discovery+ będzie TIM.
- Przez ostatnie dwa lata pracowaliśmy bardzo intensywnie nad stworzeniem i uruchomieniem discovery+. Zaangażowaliśmy w ten projekt wszystkie nasze siły i zasoby strategiczne - naszych partnerów dystrybucyjnych i reklamowych na całym świecie, nasze marki, nasze gwiazdy. W serwisie znajdzie się najbogatsza oferta treści VOD i szeroka oferta programów oryginalnych, wyprodukowanych specjalnie na potrzeby tej platformy - przekonuje David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Discovery.
W naszym kraju discovery+ ma zostać udostępnione jeszcze w br., w ramach platformy Player. W komunikacie Discovery nie podano, ile będzie kosztować dostęp do treści z nowego serwisu.
Marcin Barcz, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w TVN Grupie Discovery, przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że szczegóły oferty discovery+ w Polsce zostaną podane niebawem.
Według badania Mediapanel w październiku br. serwis Player.pl odwiedziło 4,16 mln użytkowników, czyli 12,52 proc. wszystkich internautów w Polsce. Pod koniec sierpnia br. ówczesny prezes TVN Piotr Korycki poinformował, że z płatnych pakietów na Playerze korzysta 375 tys. użytkowników.
discovery+ z produkcjami niefabularnymi i Eurosportem
Oferta discovery+ obejmuje ponad 2,5 tys. nowych i archiwalnych programów z kanałów Discovery takich jak HGTV, Food Network, TLC, ID, OWN, Travel Channel, Discovery Channel oraz Animal Planet.
Na nowej platformie będą też treści od innych nadawców: z kanałów History i Lifetime, należących do A&E Networks (ogółem ponad 1,5 tys. odcinków), oraz od BBC (m.in. programy „The Mating Game”, „Planeta Ziemia”, „Błękitna Planeta”, treści produkcji The Dodo).
Z kolei na rynkach europejskich w ofercie discovery+ będą treści z Eurosportu, m.in. całość transmisji z letnich igrzysk olimpijskich w Tokio, a także z turniejów tenisowych Wielkiego Szlema, kolarskiego Grand Tours, zawodów motorowych, w sportach zimowych i meczów piłkarskich.
- Dzięki discovery+ stajemy się na świecie platformą numerem jeden w kategorii „non-scripted" zapewniając widzom wyjątkową, klarownie zaprezentowaną i zróżnicowaną ofertę programów lifestylowych i dokumentalnych, którą będą mogli cieszyć się w swoich domach i na urządzeniach przenośnych. Wierzymy, że discovery+ jest idealnym uzupełnieniem istniejącej oferty streamingowej i niezmiernie cieszymy się na współpracę z firmą Verizon, dzięki której nasze fantastyczne programy trafią do jej klientów - komentuje David Zaslav.
W drugim kwartale br., mocno dotkniętym pierwszą falą epidemii, Discovery zanotowało spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.
Discovery na początku 2018 roku przejęło kontrolę nad Grupą TVN, przejmując jej poprzedniego właściciela - Scripps Networks Interactive.
Dołącz do dyskusji: discovery+ zaczyna globalną ekspansję, w Polsce pojawi się w Playerze
Z kolei Canal+ Polska, w którym Discovery ma mniejszościowy pakiet akcji, promuje od kilku miesięcy swój nowy produkt łączący VoD i internetową telewizję linearną.