Digitree Group w nowej strategii stawia na e-commerce i rozwój sprzedaży zagranicznej, inwestycje zamiast dywidendy
Zajmująca się marketingiem i technologią internetową Digitree Group przyjęła strategię na lata 2021-2023. Chce rozwijać obecne usługi, wprowadzać nowe rozwiązania dla branży e-commerce oraz osiągać więcej wpływów z zagranicy, nie wyklucza przejęć. Firma liczy, że jej wpływy będą rosły średniorocznie o 17 proc., za zysk EBITDA o 25 proc., nie zamierza wypłacać dywidendy.
Jednym z trzech głównych założeń nowej strategii Digitree Group jest rozwój produktów wdrożeniowych związanych z automatyzacją marketingu oraz wprowadzaniem e-sklepów na platformy e-commerce. Firma chce rozwijać swoje marki SARE Automation oraz Magento Commerce. Spodziewa się, że w latach 2021-2023 jej wpływy z tego obszaru będą szły w górę średniorocznie o 25 proc., a wskaźnik lojalności klientów NPS - o 5 pkt rok do roku.
Drugi element strategii to internacjonalizacja działalności. Digitree Group poprzez swoje usługi Marketplaceme i Fast White Cat International zamierza wprowadzać polskie firmy na międzynarodowe platformy marketplace. - Ambicją strategiczną tego obszaru jest osiągnięcie skumulowanego średniego rocznego wzrostu przychodów Grupy ze sprzedaży do podmiotów spoza Polski na poziomie 22 proc. w latach 2021-2023 oraz wzrost NPS o 5 pkt r/r - podano w komunikacie firmy.
Ponadto Digitree Group planuje przygotować kompleksową ofertę dla e-commerce umożliwiającą optymalizację całej aktywności e-sklepów (m.in. pozyskiwania ruchu, lojalności klientów, automatyzacji marketingu, tworzenia platform e-commerce). Kluczowymi projektami w tym zakresie mają być E-commerce One-Stop-Shop oraz E-commerce Consulting. Firma wyznaczyła sobie w tym obszarze na lata 2021-2023 skumulowany średni wzrost przychodów o 20 proc. oraz wskaźnika NPS o 5 pkt rok do roku.
- Fundamentem nowej strategii Digitree Group była i będzie klientocentryczność oraz umiejętność szybkiego i kompleksowego reagowania na potrzeby naszych klientów. Transformacja cyfrowa to przede wszystkim budowanie przewagi rynkowej na dynamicznie zmieniającym się rynku. Aby przebiegła skutecznie i zgodnie z oczekiwaniami, potrzeba profesjonalnego i godnego zaufania partnera, który doradza skuteczne rozwiązania, optymalizuje procesy i jednocześnie odradza działania nieefektywne - komentuje Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group.
Firma zwraca uwagę, jest ma silną pozycję w kilku obszarach rynku sprzedaży i marketingu internetowego (e-mail marketing, magento commerce, performance marketing, data warehouse), a także jest obecna w kilku mocno rosnących (smart retargeting, international marketplaces, marketing automation).
- Od lat prowadzimy naszych partnerów biznesowych w drodze do zwiększania sprzedaży, dzięki autorskiej technologii, która pozwala projektować rozwiązania odpowiadające specyfice danego rynku, czy aktualnym planom rozwojowym organizacji. Nasza technologia odpowiada przede wszystkim na zaawansowane potrzeby dużych platform, a jej efektywność zależy od poziomu zrozumienia biznesu klienta przez wdrożeniowca - opisuje Rafał Zakrzewski. - Z drugiej strony posiadamy w swoich zasobach również rozwiązania dla mniejszych partnerów e-commerce, narzędzia te tworzone są przede wszystkim w modelu SaaS (Software as a Service) i należą do nielicznych w Polsce i na świecie. Chcemy rozwijać swoje unikatowe kompetencje, bo to z nimi wiążemy obecnie największe nadzieje - dodaje.
Wzrosty wpływów i zysku, bez dywidendy
W ramach strategii zapisano, że Digitree Group „nie wyklucza konieczności uzupełnienia swoich kompetencji za pomocą przejęć komplementarnych biznesów bądź za pomocą wewnętrznego, grupowego inkubatora projektów”.
Celem finansowym firmy na lata 2021-2023 jest średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży o 17 proc. oraz skonsolidowanej EBITDA o 25 proc..
Zarząd Digitree Group będzie w tym okresie rekomendował akcjonariuszom niewypłacenie dywidendy. Uzasadniono, że firma chce zatrzymać przyszłe zyski w celu realizacji potrzeb inwestycyjnych i wzmocnienia swojej konkurencyjności, żeby zrealizować cele nowej strategii.
W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Digitree Group zanotowała spadek przychodów o 7,9 proc. do 12,77 mln zł oraz wzrost straty netto z 355 do 473,2 tys. zł W trzech kwartałach jej strata netto zmalała, a wzrost przychodów osiągnęła kupiona dwa lata temu spółka Fast White Cat.
We wrześniu ub.r. Digitree Group sprzedała 90 proc. udziałów sieci reklamy wideo VideoTarget. Rafał Zakrzewski jest prezesem firmy od sierpnia ub.r.
Digitree Group (do jesieni 2019 roku działająca pod nazwą Grupa Sare) jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. We wtorek na koniec sesji kurs firmy wynosił 7 zł, co daje kapitalizację w wysokości 17,4 mln zł.
60,5 proc. akcji spółki ma Polinvest 7 należący do funduszu 21 Concordia, kontrolny pakiet akcji przejął trzy lata temu.
Dołącz do dyskusji: Digitree Group w nowej strategii stawia na e-commerce i rozwój sprzedaży zagranicznej, inwestycje zamiast dywidendy