Deutsche Bank musi dodać do reklamy dane o kosztach kredytu
Internetowa reklama karty kredytowej Deutsche Banku powinna zostać zmodyfikowana, bo zawarte w niej informacje są niepełne. Brakuje danych o koszcie kredytu konsumenckiego - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
Komisja rozpatrywała skargę na internetową reklamę karty kredytowej dostępnej w Deutsche Banku, zamieszczoną na jego stronie internetowej. Reklama ta informowała o nieoprocentowanym kredycie na 56 dni, jednak nie zawierała informacji wymaganych ustawą o kredycie konsumenckim.
Przepisy tej ustawy zobowiązują, by reklama dotycząca kredytu konsumenckiego zawierała m.in. informacje dotyczące stopy oprocentowania kredytu, całkowitego kosztu kredytu, rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania.
Przedstawiciele banku wyjaśnili m.in. że wskazana strona internetowa zawierała jedynie propozycję wypełniania formularza dla klienta, a szczegółowa oferta była przekazywana każdorazowo przez konsultanta przez telefon. W ich opinii bank przedstawił ofertę w sposób niebudzący wątpliwości, bo wszelkie wymagane informacje dostępne były po „kliknięciu" na link do szczegółów oferty lub u konsultanta. Zwrócili też uwagę, że opisana strona internetowa dotycząca karty kredytowej została zmieniona 11 czerwca br.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama ta narusza branżowy kodeks etyczny, bo nie zawiera informacji w zakresie kosztu kredytu konsumenckiego. Orzekła, że przekaz reklamowy jest niepełny podkreślając przy tym, że produkty finansowe powinny być prezentowane w reklamie w sposób przejrzysty, jednoznaczny i zrozumiały.
Dołącz do dyskusji: Deutsche Bank musi dodać do reklamy dane o kosztach kredytu