Dacia z nową identyfikacją wizualną. Ma oddawać „prostotę i pomysłowość”
Marka samochodów Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną. Najpierw w kanałach komunikacji, potem w salonach, a w połowie przyszłego roku nowe logo pojawi się na samochodach.
Dacia wprowadza nowe logo, nowy znak, nowe kolory i nowe obszary działalności, które są elementem nowego planu strategicznego ogłoszonego na początku 2021 roku. Zmiany mają jeszcze mocniej eksponować ważne dla marki wartości: prostotę i solidność.
Denis Le Vot, dyrektor generalny, określa Dacię jako „markę, która stale na nowo definiuje to, co najważniejsze w samochodach”. To marka, która potrafi łączyć „przystępne” z „atrakcyjnym”.
Nowy logotyp i nowy znak graficzny, mają być symbolem szczególnej i coraz bardziej pewnej siebie marki. Oba elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy.
Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.
Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi.
Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Poszczególne elementy graficzne mają zapewniać spójność całości, a jednocześnie umożliwiać tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych.
nowe logo
stare logo
Dacia „na zielono”
Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki ma sugerować bliskość z naturą. Paletę uzupełniają dodatkowe kolory: kolory ziemi: ciemny khaki, terra cotta, piasek oraz dwa pozostałe kolory uzupełniające: żywe odcienie pomarańczu i zieleni.
Styl marki ma wyrażać się również w nowej ikonografii, która symbolizuje potrzebę wolności, powrotu do źródeł i do tego, co najważniejsze.
Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach.
Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku.
Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022 roku.
Nie tylko Dacia
Dacia jest kolejną marką samochodową, która w ostatnich miesiącach zmieniła logo. W lutym nowe logo zaprezentował Peugeot, a w marcu - Renault.
W ubiegłym roku taką zmianę wprowadziły KIA, General Motors, Nissan, Toyota czy Opel.
Dołącz do dyskusji: Dacia z nową identyfikacją wizualną. Ma oddawać „prostotę i pomysłowość”