SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co drugi polski internauta nie dzieli się w sieci opiniami o swoim regionie

Ponad połowa polskich internautów nie wymienia w sieci informacji i opinii o swoim mieście lub regionie – wynika z badania IMAS International. Najchętniej poszukiwanymi wiadomościami regionalnymi są te dotyczące planowanych imprez i wydarzeń kulturalnych.
 

90 proc. polskich internautów właśnie w sieci szuka informacji o swoim mieście lub regionie. Prawie dwie trzecie sięga w tym celu po prasę lokalną, a co drugi ogląda regionalną stację telewizyjną. 38 proc. użytkowników sieci wybiera pasmo lokalne w kanale ogólnopolskim, a 34 proc. – regionalną stację radiową. Dodatki lokalne w gazetach ogólnopolskich lub książki i przewodniki o swoim regionie czyta po 23 proc. respondentów.

Ponad połowa polskich internautów szuka w sieci informacji dotyczących planowanych w swoim regionie imprez i wydarzeń kulturalnych. Nieco mniej popularne są repertuary kin, teatrów i imprez oraz rozkłady jazdy Co trzeci respondent szuka w internecie wiadomości związanych z lokalnymi sprawami urzędowymi, a co czwarty – z wydarzeniami politycznymi i decyzjami władz w regionie.



Wiadomości lokalne są najczęściej szukane w serwisach w całości poświęconych określonym miastom i regionom, a nieco rzadziej w wyszukiwarkach. Tylko 5 proc. internautów szuka takich informacji na blogach i stronach prywatnych.



Ponad połowa internautów nie dzieli się w sieci informacjami i opiniami o swojej miejscowości lub regionie. Mniejszość użytkowników wymieniająca takie wiadomości najczęściej przesyła linki znajomym, komentuje i ocenia informacje oraz dyskutuje na forach.



Badanie sposobów szukania i wymiany przez polskich internautów wiadomości regionalnych zostało przeprowadzone przez IMAS International na zlecenie PBI. Ankiety w dniach 12 – 16 listopada ubiegłego roku objęły grupę 507 użytkowników sieci w wieku 18-54 lata.

Dołącz do dyskusji: Co drugi polski internauta nie dzieli się w sieci opiniami o swoim regionie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl