SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co dla internetu oznaczałoby przejęcie Yahoo przez Microsoft?

Firma badawcza comScore postanowiła przeanalizować konsekwencje dla internetowego rynku, jakie mogłoby mieć połączenie sił Microsoftu i Yahoo.

Przypomnijmy, ze w ubiegły piątek koncern z Redmond złożył wartą 44,6 miliarda ofertę przejęcia Yahoo. Decyzja o przyjęciu lub odrzuceniu tej propozycji jeszcze nie została podjęta.

Z danych firmy badawczej comScore wynika, że strony należące do Google w grudniu ubiegłego roku odwiedziło na całym świecie 587,8 miliona internautów. To mniej niż w przypadku stron Microsoftu i Yahoo, które łącznie zanotowały 664,8 miliona unikalnych odwiedzin - informuje serwis Marketing Charts. Na samym rynku amerykańskim przewaga również była po stronie Microsoft/Yahoo, w stosunku 163,6 do 133 milionów wizyt.

Na światowym rynku internetowych wyszukiwarek Google miało w ostatnim miesiącu zeszłego roku 62,4 procenta udziałów i zdecydowanie dystansowało Microsft (2,9 procenta) i Yahoo (12,8 procenta), którym jak widać nawet połączenie sił niewiele by tutaj dało. Za to w USA różnica byłaby już mniejsza, ale również wyraźna na korzyść Google - 58,4 do 32,7 procenta.

Z kolei biorąc pod uwagę internetowe serwisy poczty e-mail, Google wyraźnie ustępowało Microsoftowi i Yahoo, a przy połączeniu obu rywali przewaga znacznie by się jeszcze zwiększyła. W grudniu Gmail zanotował 90 milionów, a Microsoft i Yahoo łącznie 426,3 miliona unikalnych odwiedzających na całym świecie.

Wygląda więc na to, że tylko na rynku wyszukiwarek Google pozostałoby niekwestionowanym liderem. Jednak to właśnie ten rynek jest w sieci najważniejszy, gdyż przynosi najwięcej dochodów z reklam.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Co dla internetu oznaczałoby przejęcie Yahoo przez Microsoft?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl