Ceneo.pl dominuje wśród porównywarek cen, mocno w dół Nokaut.pl
Ceneo.pl jest zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową, osiągającą wielokrotnie wyższy zasięg i średni czas korzystania przez użytkowników niż konkurencyjne serwisy. Wśród nich wzrost zanotował Skąpiec.pl, a spadek - Okazje.info i Nokaut.pl.
Należące do Grupy Allegro-GG Ceneo.pl w lipcu br. odwiedziło 6,8 mln użytkowników, którzy wykonali 71,86 mln odsłon (w tym 13,56 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w serwisie średnio 9 minut i 5 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Ceneo.pl we wszystkich tych parametrach jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych. W lipcu serwis miał po ponad trzy razy więcej odsłon niż Skąpiec.pl (wiosną br. w całości przejęty przez Grupę Onet.pl) i Okazje.info.pl oraz ponad pięć razy więcej odsłon niż Skąpiec i ponad osiem razy więcej niż Okazje.info.pl, a także o połowę dłuższy średni czas korzystania niż pierwszy serwis i trzykrotnie dłuższy od drugiego.
Z kolei Nokaut.pl zanotował najsłabsze wyniki we wszystkich wskaźnikach.
Porównywarki cen w lipcu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
ceneo.pl |
6 805 395 |
71 863 601 |
13 559 190 |
00:09:05 |
27,29% |
skapiec.pl |
2 164 918 |
13 510 840 |
2 238 356 |
00:05:49 |
8,68% |
okazje.info.pl |
1 883 696 |
8 798 559 |
1 516 767 |
00:03:08 |
7,55% |
nokaut.pl |
989 271 |
3 679 079 |
374 584 |
00:01:51 |
3,97% |
W ciągu roku zasięg procentowy Ceneo.pl zwiększył się o 4,9 proc. (z 26 proc. do 27,3 proc.) a liczba odsłon - o 12,3 proc. (z 63,96 mln do 71,86 mln), za to średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 71 sekund (czyli 11,5 proc.).
Skąpiec.pl osiągnął wzrost zasięgu o 13,3 proc. i liczby odsłon o 524,2 tys. (czyli 4 proc.), natomiast Okazje.info.pl straciły 24,9 proc. zasięgu i 4,23 mln odsłon (to 32,4 proc. w dół).
Największy spadek zanotował Nokaut.pl, którego zasięg zmalał aż o 48 proc. - z 7,6 proc. do 4 proc. W lipcu ub.r. serwis nie był w Megapanelu objęty audytem site-centric, więc nie ma jego dalszych statystyk oprócz zasięgu i liczby użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Ceneo.pl dominuje wśród porównywarek cen, mocno w dół Nokaut.pl