CCaaS – zaawansowany model wykorzystania contact center
Czasy, w których obsługa klienta ograniczała się wyłącznie do kontaktu telefonicznego lub fizycznego w biurze, dawno minęły. Firmy, które chcą prowadzić ją skutecznie, muszą funkcjonować na wielu kanałach, od poczty e-mail, po internetowe czaty. Aby sprostać podobnym wyzwaniom, przedsiębiorstwa zaczęły tworzyć centra kontaktowe (contact centers) wykorzystujące wachlarz metod zarządzania klientami. Niestety, samodzielne stworzenie i utrzymanie takiej jednostki biznesowej niesie za sobą niemałe koszty, dlatego nie każda firma może sobie na nie pozwolić. Na szczęście dla nich na rynku funkcjonują takie rozwiązania jak...

CCaaS, czyli centrum kontaktowe w chmurze
CCaaS (Contact Center as a Service) to model świadczenia usług centrum kontaktowego jako usługi opartej na chmurze. Oznacza to, że cała infrastruktura techniczna oraz oprogramowanie potrzebne do wielokanałowej obsługi osób jest hostowane i zarządzane przez dostawcę usług, a nie firmę wykorzystującą ten model. Działa to analogicznie jak w przypadku modelu SaaS (Software as a Service) oferującego dostęp do infrastruktury IT (np. sklepu internetowego, poczty biznesowej itp.) osadzonej i obsługiwanej przez zewnętrznego dostawcę.
Jakie są korzyści takiego rozwiązania?
Wykorzystanie CCaaS oznacza często niższe koszty początkowe. Opłaty naliczane są zwykle jako miesięczna lub roczna subskrypcja. Eliminuje to potrzebę dużych inwestycji w sprzęt i oprogramowanie, aby uruchomić usługę. CCaaS oferuje lepszą elastyczność w skalowaniu. Firmy mogą łatwo zwiększać lub zmniejszać liczbę licencji, co okazuje się idealne dla sezonowych wahań w biznesie. Model w chmurze wiąże się również z przeniesieniem potrzeb aktualizowania czy utrzymania systemu na jego dostawcę. Centrum kontaktowe w chmurze jest dostępne z dowolnego miejsca, co ułatwia pracę zdalną, transparentny przegląd danych czy zarządzanie zespołem.
CCaaS okazuje się świetnym rozwiązaniem zarówno dla sektora MŚP, jak i przedsiębiorstw globalnych. Dzięki temu oszczędnemu, wygodnemu i skalowalnemu modelowi można podnieść jakość doświadczeń klientów (customer experience), przyczyniając się do maksymalizacji zysków i efektywności działań przedsiębiorstwa.
Potwierdzają to doświadczenia i sukcesy takich dostawców oprogramowania CCaaS jak GlobalLogic. Firma jest światowym liderem w opracowywaniu i dostarczaniu nowoczesnych i unikalnych rozwiązań IT dla przedsiębiorstw na całym świecie. W jej szeregach działa ponad 31 tys. pracowników w 23 krajach, a każdy specjalista może liczyć na m.in. stabilne i satysfakcjonujące warunki zatrudnienia, gwarancję ciągłego rozwoju, elastyczne warunki pracy czy możliwość zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.