Business Insider zmniejszył dystans do Money.pl, mocno w górę sekcje Gazeta.pl i Interii (TOP serwisów o biznesie i prawie)
Wśród witryn biznesowo-prawnych liderem jest niezmiennie Money.pl, a zajmujący drugie miejsce Business Insider Polska dzięki dużemu wzrostowi odwiedzalności zmniejszył do niego dystans. Podobnie w górę poszły wyniki sekcji o gospodarce i prawie na Gazeta.pl i Interii, natomiast nieznacznie zmalała odwiedzalność Infor.pl.
Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) w lipcu br. odwiedziło 7,79 mln użytkowników, czyli 28,8 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 66,34 mln odsłon, każdy średnio 8,5 - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowany przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna jest liderem we wszystkich tych statystykach w kategorii biznesowo-prawnej. Zajmujący drugiej miejsce Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w zeszłym miesiącu 6,6 mln odwiedzających i 40,69 mln odsłon.
Grupa Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska mają po jeszcze jednej witrynie w zestawieniu - odpowiednio dział biznesowo-prawny WP.pl (4,79 mln użytkowników i 28,58 mln odsłon) i analogiczną sekcję Fakt.pl (4,01 mln odwiedzających i 11,31 mln odsłon).
Oprócz Fakt.pl w rankingu są serwisy dwóch innych dzienników: dwa serwisy związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes): Infor.pl (4,17 mln użytkowników i 15,23 mln odsłon) i Gazetaprawna.pl (2,92 mln użytkowników i 8,75 mln odsłon) oraz portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) z 3,83 mln odwiedzających i 19,34 mln odsłon.
Na Biznesinfo.pl (Iberion) 4,5 mln internautów wykonało 33,59 mln odsłon. Dział gospodarczo-prawny Gazeta.pl (Agora) zanotował 3,69 mln użytkowników i 15,72 mln odsłon, a analogiczna sekcja Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) - 3,27 mln odwiedzających i 25,99 mln odsłon.
Lipiec to kolejny miesiąc od wybuchu epidemii koronawirusa, w którym odwiedzalność serwisów gospodarczo-prawnych mocno wzrosła rok do roku. Dziewięć czołowych witryn (Biznesinfo.pl przed rokiem miało jeszcze zbyt małą odwiedzalność, by oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI) w zeszłym miesiącu miało łącznie 41,09 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 231,95 mln odsłon, co wobec 33,35 mln użytkowników i 189,12 mln odsłon rok wcześniej oznacza wzrost liczby odwiedzających o 7,74 mln (23,2 proc.) i liczby odsłon o 42,84 mln (22,6 proc.).
To wzrost niższy niż w maju, kiedy liczba użytkowników zwiększyła się o 35,5 proc., a liczba odsłon o 53,8 proc.
W lipcu br. Money.pl zyskał rok do roku 890,1 tys. internautów (12,9 proc.), 8,27 mln odsłon (14,2 proc.) i 4,13 pkt proc. zasięgu (16,7 proc.). Procentowe wzrosty zasięgu dla wszystkich witryn są wyższe niż wzrosty liczby użytkowników, ponieważ w badaniu Gemius/PBI w zeszłym miesiącu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln, a rok wcześniej na 27,9 mln.
Mocniej zwiększyły się statystyki Business Insider Polska - o 1,99 mln użytkowników (43,1 proc.), 7,91 pkt proc. zasięgu (47,9 proc.) i 13,39 mln odsłon (49 proc.). Dzięki temu zmniejszył dystans do Money.pl.
Procentowo największy wzrost osiągnął dział biznesowo-prawny Interii - o 1,45 mln użytkowników (79,4 proc.), 5,58 pkt proc. zasięgu (85,6 proc.) i 8,02 mln odsłon (44,6 proc.). Na Gazeta.pl analogiczny dział zyskał 1,08 mln odwiedzających (41,5 proc.), 4,32 pkt proc. zasięgu (46,2 proc.) i 3,06 mln odsłon (24,2 proc.), a na WP.pl - 1 mln użytkowników (26,5 proc.), 4,18 pkt proc. zasięgu (30,8 proc.)
Za to Infor.pl zanotował spadek o 27,3 tys. odwiedzających (0,6 proc.), wzrost zasięgu o 0,41 pkt proc. (2,7 proc.) i spadek liczby odsłon o 821,9 tys. (5,1 proc.). Rp.pl przy spadku liczby użytkowników o 53,8 tys. (1,4 proc.) zyskał 0,27 pkt proc. zasięgu (1,9 proc.) i 1,05 mln odsłon (5,7 proc.).
Natomiast na Gazetaprawna.pl przybyło 472,5 tys. użytkowników (19,3 proc.), 2,04 pkt proc. zasięgu (23,3 proc.) i 1,53 mln odsłon (21,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Business Insider zmniejszył dystans do Money.pl, mocno w górę sekcje Gazeta.pl i Interii (TOP serwisów o biznesie i prawie)