Duże wzrosty wyników stron informacyjnych. Onet przed WP.pl, Fakt.pl przed Gazeta.pl (TOP10)
W lipcu br. sekcja informacyjno-publicystyczna Onetu wyprzedziła w liczbie użytkowników WP.pl, a taki dział Fakt.pl wyszedł przed Gazeta.pl. Procentowo podobnie dużo jak Onet.pl zyskały TVN24.pl i Wyborcza.pl. Dziewięć czołowych witryn miało w sumie 24 proc. użytkowników i 18 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej.
W kategorii informacji i publicystyki ogólnej (bez treści regionalnych i o pogodzie) Onet.pl (Ringer Axel Springer Polska) odwiedziło 10,58 mln internautów (co dało 39,1 proc. zasięgu), którzy wykonali 172,96 mln odsłon, każdy średnio 16,3 - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
WP.pl w tej kategorii zanotowała 9,83 mln odwiedzających i 210,83 mln odsłon (przeciętnie 21,5 na użytkownika), a TVN24.pl - 8,26 mln użytkowników i 131,61 mln odsłon (średnio 15,9 na odwiedzającego). Natomiast na stronach informacyjno-publicystycznych o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) 7,67 mln internautów wygenerowało 68,36 mln odsłon.
W zestawieniu są po dwa portale dzienników i stacji radiowych. Fakt.pl (Ringer Axel Springer Polska) w kategorii informacyjno-publicystycznej miał 6,75 mln użytkowników i 57,31 mln odsłon, Wyborcza.pl (Agora) - 5,41 mln użytkowników i 45,94 mln odsłon, Radiozet.pl - 6,04 mln odwiedzających i 42,47 mln odsłon, a RMF24.pl - 5,07 mln użytkowników i 28,33 mln odsłon.
Na Gazeta.pl (Agora) w części z informacjami i publicystyką 6,5 mln internautów wykonało 60,6 mln odsłon, a na Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) 5,18 mln użytkowników wygenerowało 82,94 mln odsłon.
Na o2.pl przed rokiem w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wyodrębnionej sekcji informacyjno-publicystycznej. Pozostałe dziewięć czołowych serwisów w lipcu br. miało łącznie 41,92 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 633,31 mln osłon, a rok wcześniej - 33,71 mln odwiedzających i 536,12 mln odsłon.
Rok do roku osiągnęły wzrost o 8,21 mln użytkowników (24,4 proc.) i 97,19 mln odsłon (18,1 proc.). Ich łączny zasięg zwiększył się nieco bardziej (o 28,6 proc.), ponieważ w lipcu ub.r. całkowitą liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,9 mln, a w lipcu br. na 27 mln.
Onet.pl zyskał w tej kategorii 10,75 pkt proc. zasięgu (to 37 proc. w górę) i 56,84 mln odsłon (49 proc.), dzięki czemu w pierwszej statystyce wyprzedził WP.pl, która osiągnęła wzrost o 3,24 pkt proc. zasięgu (9,8 proc.) i 3,92 mln odsłon (1,9 proc.).
Z kolei Fakt.pl przy wzroście zasięgu o 8,55 pkt proc. (52,1 proc.) stracił 7,38 mln odsłon (11,4 proc.), wyprzedzając Gazeta.pl, która zyskała 4,53 pkt proc. zasięgu (23,2 proc.) i 11,86 mln odsłon (24,3 proc.).
Mocno w górę poszły też wyniki kilku innych witryn informacyjno-publicystycznych. TVN24.pl zanotował wzrost o 7,58 pkt proc. zasięgu (33 proc.) i 31,94 mln odsłon (32 proc.), Wyborcza.pl - o 5,36 pkt proc. zasięgu (36,6 proc.) i 17,92 mln odsłon (63,9 proc.), a RMF24.pl - o 1,72 pkt proc. zasięgu (10,1 proc.) i 4,5 mln odsłon (18,9 proc.).
Na Radiozet.pl zasięg zwiększył się o 1,24 pkt proc. (5,9 proc.), a liczba odsłon zmalała o 4,7 mln (10 proc.), a Interia zanotowała spadek zasięgu o 1,41 pkt proc. (6,9 proc.) i wzrost liczby odsłon o 17,34 mln (26,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Duże wzrosty wyników stron informacyjnych. Onet przed WP.pl, Fakt.pl przed Gazeta.pl (TOP10)