Kompania Piwowarska o utworze "Tyskie" Pata: "Przyglądamy się reakcjom w sieci" (wideo)
Brytyjski raper i gwiazdor TikToka Pat promuję Polskę i Piekary Śląskie w utworze „Tyskie”. Okazuje się, że muzyk zdecydował sam, bez żadnych konsultacji z Kompanią Piwowarską o wyborze marki do teledysku. - Widzieliśmy teledysk Pata do utworu "Tyskie" i przyglądamy się w sieci reakcjom, które wywołuje - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Komańska, senior brand manager Tyskie.
Pat, brytyjski raper urodzony w Piekarach Śląskich zaprezentował nowy utwór „Tyskie”. Opowiada w nim o różnicach kulturowych między Polską a Wielką Brytanią i o swojej własnej polsko-angielskiej tożsamości wieloletniego emigranta. W nostalgicznym teledysku nakręconym w Piekarach Śląskich Pat ukazuje bardzo charakterystyczne elementy współczesnej „polskości”.
Raper przechadza się po Piekarach Śląskich z puszką polskiego piwa w ręku - marki Tyskie, produkowanej przez Kompanię Piwowarską. Pokazuje polskie blokowiska, typowy sklepik osiedlowy czy wspólne oglądanie meczu przy piwie w koszulkach polskiej reprezentacji. To w tym otoczeniu, w Piekarach Śląskich Pat spędził pierwsze siedem lat życia. Żeby zrealizować klip raper udał się tam po raz pierwszy, odkąd wraz z rodziną przeprowadził się do Wielkiej Brytanii ponad dziesięć lat temu.
- Tyskie to utwór o kulturze, który pokazuje dwie strony mojej tożsamości - polską i angielską. Chciałem napisać numer, który odda to, jak się czułem w momencie pisania. To piosenka o głębokim myśleniu i wspominaniu przeszłości oraz patrzeniu w przyszłość. „Na ławeczce Tyskie piję” to tekst, który przedstawia polski stosunek do życia i jest o zagłębieniu się w swoje myśli, kontemplacji otoczenia i traktowaniu życia jako podróży – mówi Pat o utworze. Dodaje, że chciał wykorzystać tę piosenkę jako sposób na edukowanie ludzi o różnicach w życiu i kulturze między Polską a Wielką Brytanią, ponieważ czuje, że istnieje wiele nieporozumień na temat tego, jak wygląda życie w Polsce.
Pat pracuje nad swoją debiutancką EP-ką, która ma ukazać się jeszcze w tym roku.
Bo Tyskie jest kojarzone z Polską
Justyna Sztengreber, communications consultant, która wspiera rapera PR-owo w jego działalności przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że utwór został przygotowany przez muzyka bez żadnych konsultacji z Kompanią Piwowarską.
- Wybrał markę Tyskie jako element kultury polskiej rozpoznawalny również w Wielkiej Brytanii i kojarzony z Polską - zaznacza Justyna Sztengreber.
Informacje te potwierdza Kompania Piwowarska, właściciel marki Tyskie.
- Widzieliśmy teledysk Pata do utworu "Tyskie" i przyglądamy się w sieci reakcjom, które wywołuje. Cieszy nas, że chociaż stworzony bez naszego udziału, utwór jest kwintesencją platformy komunikacyjnej marki Tyskie - "Przejdźmy na TY". Śląskie korzenie rapera, nostalgiczny sposób pokazania Piekar Śląskich, wspólnego spędzania czasu, to również kontekst marki, która ma w Polsce długą historię i którą Polacy na emigracji darzą sentymentem. Tak jak internauci, trzymamy kciuki za pomyślny rozwój artystycznej kariery Pata i gratulujemy mu utworu, który może łączyć Polaków mieszkających w Polsce i poza nią, przywołując miłe wspomnienia i symbole rodzinnych stron - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Komańska, senior brand manager Tyskie.
Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska o utworze "Tyskie" Pata: "Przyglądamy się reakcjom w sieci" (wideo)