Brazylijski telekom Oi prezentuje logo projektowane głosem użytkownika (wideo)
Działający w Brazylii operator telekomunikacyjny Oi postanowił udowodnić, że możliwe jest posiadanie unikalnego logo firmy przez każdego z jego użytkowników. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu każdy klient Oi może za pomocą własnego głosu i dobranych dźwięków zaprojektować unikalny znak graficzny firmy.
Działający w Brazylii Oi jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Ameryce Południowej. Teraz we współpracy ze studiem Onformative postanowił udowodnić, że nowe koncepcje można zrealizować także w odniesieniu do firmowego logo.
Wynikiem prac Onformative jest rozwiązanie, które pozwala każdemu z użytkowników zaprojektować unikalny znak graficzny na podstawie wypowiadanych przez niego do smartfona słów oraz innych dowolnych dźwięków. Specjalny algorytm przetwarza otrzymane dane i na tej podstawie opracowuje konkretne logo.
- Nowa koncepcja logo koresponduje z filozofią naszej firmy, w którą wpisane jest dopasowanie się do wciąż innych wymagań użytkowników – mówi serwisowi Adweek Eric Albanese, dyrektor komunikacji Oi. – Poprosiliśmy więc Wolffa Olinsa, który stworzył podstawową wersję naszego znaku graficznego o to, by wspólnie z Onformative opracował odpowiednią, interaktywną formę logo.
Oprócz stworzenia interaktywnego logo Wolff Olins jest też odpowiedzialny za stworzenie nowej identyfikacji wizualnej Oi. Obejmuje ona m.in. nowe ikony w serwisach Instagram i Snapchat, a także kampanię realizowaną w outdoorze.
Dołącz do dyskusji: Brazylijski telekom Oi prezentuje logo projektowane głosem użytkownika (wideo)