Brand24 po pierwszym kwartale ze wzrostem sprzedaży o niemal 30 proc.
W pierwszych trzech miesiącach roku analityczna firma Brand24 miała niemal 6,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 29 proc. w stosunku do tego samego okresu 2022 r. Spółka podwoiła zysk na poziomie operacyjnym do 1,23 mln zł i na poziomie netto do ok. 1 mln zł. Takie dane zawarto w kwartalnym raporcie, udostępnionym mediom.
Wysoka sprzedaż osiągnięta przez spółkę w pierwszym kwartale oraz niewielki churn, który utrzymał się, mimo podniesienia cen, na poziomie 5 proc. – to główne czynniki, które zdecydowały o skokowej poprawie wyników finansowych Brand24. W pierwszych trzech miesiącach spółka wypracowała 2,1 mln zł powtarzalnych przychodów (MRR), tj. o ponad jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
Firma podniosła również ARPU: r/r o 26 proc. (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 541 zł (123 USD). Nowi klienci przynieśli średnią sprzedaż per capita na poziomie 641 zł (146 USD). - W minionym kwartale poprawiliśmy znacznie właściwie wszystkie kluczowe parametry finansowe i operacyjne. Rekordowa sprzedaż (mimo wyższych cen) połączona ze stabilną retencją klientów, dała skokowy wzrost. Warto podkreślić, że nowe ceny, które zaczęliśmy wprowadzać w styczniu, wciąż stopniowo rozciągamy na całe portfolio. To daje mam przestrzeń do dalszych wzrostów w całym 2023 r. – komentuje Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
Zapowiada się mocne przyspieszenie
Kolejne miesiące roku przynieść mają mocne przyspieszenie w transformacji: z firmy dostarczającej dane, na taką, która dostarcza wnioski, zapowiada Sadowski. - To, co wydawało się dość odległą przyszłością, właściwie już się dzieje. Dzięki szerokiemu wdrożeniu rozwiązań AI do naszych produktów, jesteśmy w stanie zautomatyzować tworzenie podstawowych raportów dotyczących danej marki – z wnioskami i rekomendacjami. Pierwsza wersja raportów AI już trafiła do części klientów i wierzymy, że będzie to kamień milowy w rozwoju narzędzi monitoringu Internetu – dodaje Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym.
Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Brand24 po pierwszym kwartale ze wzrostem sprzedaży o niemal 30 proc.