Blendle startuje w USA: pojedyncze artykuły z największych gazet za 9 centów
W Stanach Zjednoczonych została udostępniona aplikacja Blendle, która pozwala na kupowanie przez internautów wybranych artykułów z gazet i czasopism. Użytkownicy w USA uzyskują dostęp do treści z „The New York Timesa”, „The Wall Street Journal” czy „The Economist” płacąc 9 centów za jeden materiał.
Blendle jest założonym w 2014 r. holenderskim startupem, w który łącznie 3 mln euro zainwestowały The New York Times Company i Axel Springer. Obecnie stworzona przez firmę aplikacja udostępniająca za opłatą pojedyncze artykuły ma na rynku holenderskim i niemieckim ponad 650 tys. użytkowników oferując treści z takich tytułów jak „Der Spiegel”, „Die Zeit” oraz „De Volkskrant”.
Teraz w komunikacie Blendle poinformował, że jego aplikacja jest dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Za kwotę 9 centów można uzyskać dostęp do wybranych materiałów oferowanych przez największe tytuły, m.in. „The New York Times’a”, „The Wall Street Journal”, „The Economist” czy „The Financial Times”. W ofercie znalazły się także treści z popularnych internetowych serwisów, takich jak The Huffington Post.
W modelu funkcjonującym w Blendle wydawcy otrzymują 70 proc. przychodów z każdego sprzedanego artykułu. Z kolei czytelnik może liczyć na zwrot zapłaconej kwoty w momencie, gdy wybrany materiał nie wzbudzi jego zainteresowania i aprobaty.
Wypowiadający się w komunikacie przedstawiciele wydawców podkreślają, że Blendle jest dla nich ciekawym sposobem dystrybucji treści i może stanowić cenny dodatkowy przychód.
- W Blendle dostrzegamy nowy sposób na rozszerzenie zasięgu, szczególnie w wypadku naszych wydań weekendowych - przyznaje Nancy Cutler, szefowa rozwoju w „Financial Times”.
- Chociaż większość naszych przychodów jest związanych z reklamami, to system mikropłatności będzie naszym zdaniem zyskiwał w nadchodzących latach na znaczeniu i w przyszłości jego rola w finansowym rachunku wydawnictw stanie się coraz bardziej dostrzegalna - podkreśla z kolei Camilla Cho, dyrektor ds. rozwoju NYT.
Dołącz do dyskusji: Blendle startuje w USA: pojedyncze artykuły z największych gazet za 9 centów