SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Black Friday z internetowym rekordem: 3,3 mld dolarów, mobile motorem wzrostów

Według analiz firmy Adobe tegoroczny Black Friday w USA przyniósł w internecie przychody przekraczające 3,3 mld dol. Największy wzrost zanotowano w kanale mobilnym, w którym wydatki internautów osiągnęły poziom 1,2 mld dol. Wśród urządzeń elektronicznych najchętniej kupowano produkty Apple, telewizory Samsunga i LG oraz konsole Xbox.

Black Friday - cieszący się rosnącą popularnością na świecie dzień zniżek i promocji w sklepach - odbył się w ubiegły piątek. Zgodnie z danymi firmy Adobe w USA zakupy internetowe w tym dniu pobiły dotychczasowe rekordy. Analitycy Adobe przyjrzeli się sprzedaży online w 100 największych sklepach internetowych w Stanach Zjednoczonych, w których w sumie w piątek liczba odwiedzin przekroczyła 22 mld.

Okazuje się, że przez cały Black Friday w USA dokonano w internecie zakupów na łączną kwotę ponad 3,3, mld dol. To o 21,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

1,2 mld dol. to wartość zakupów dokonanych przez internautów za pomocą urządzeń mobilnych, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 33 proc. Kanał mobile był odpowiedzialny za 40 proc. całej sprzedaży. 29 proc. transakcji dokonano za pomocą smartfonów, zaś 11 proc. przy wykorzystaniu tabletów.

Analitycy Adobe podają, że w wypadku smartfonów współczynnik konwersji (liczba odwiedzin strony w porównaniu z liczbą transakcji) był najniższy i wynosił 1,9 proc. Po stronie tabletów osiągnął 3,7, a w wypadku komputerów – 4 proc. Bardziej hojni w trakcie zakupów okazali się użytkownicy urządzeń z systemem iOS – średnia wartość ich zamówień wyniosła 144 dol., w wypadku urządzeń z Androidem była na poziomie 136 dol.

Wśród urządzeń elektronicznych największym powodzeniem wśród Amerykanów kupujących online w czasie Black Friday okazały się iPady i Mackbooki Air koncernu Apple, zaawansowane modele telewizorów oferowanych przez Samsung i Apple oraz konsole z rodziny Xbox produkowane przez Microsoft.

Dołącz do dyskusji: Black Friday z internetowym rekordem: 3,3 mld dolarów, mobile motorem wzrostów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl