SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aster wyda 100 mln zł na inwestycje

Janusz Arciszewski, prezes Aster w rozmowie z portalemWirtualnemedia.pl twierdzi, że dzięki profesjonalnym usługom iwysokiej świadomości marki firma wygra na warszawskim rynku znowymi konkurentami, a więc Vectrą i Multimedia Polska.

- Rynek warszawski jest bardzo chłonny, cały czas realizowane sątutaj kolejne inwestycje budowlane, wprowadzają się nowi mieszkańcy- mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezesJanusz Arciszewski. Jego zdaniem, choć aktualnie wniektórych budynkach obecnych jest nawet czterech operatorów, tosilna pozycja Aster zdaje się być wciąż niezagrożona. Firma, nawetpodczas kryzysu, wciąż odnotowuje wzrostową dynamikę nowychpodłączeń. Janusz Arciszewski przyznaje jednak, że w ostatnimokresie i ona nieco wyhamowała, a także wzrosła ilość osób mającychopóźnienia w płatnościach.

Aster czeka także na zwrot kosztów poniesionych na uruchomieniew czerwcu br. usługi telewizja na żądanie. Łączny budżetprzeznaczonych w tym roku przez firmę na inwestycje to 100 mlnzł.


Robert Stępowski: Kryzys dotknął i Państwa, czy tejbranży, a więc i Państwa firmy on nie dotyczył?
januszarciszewskiJanusz Arciszewski,prezes Aster
: Raczej nie dostrzegamy dużego wpływu kryzysuna naszą działalność. Być może nieco wyhamowała dynamika przyrostunowych abonentów, ale wciąż jesteśmy zadowoleni z ilościsprzedawanych przez nas usług. To co zauważamy, to wzrost tzw."złych długów". Część społeczeństwa dotknęły zwolnienia, a toprzekłada się na opóźnienia w płatnościach.

Na ten spadek dynamiki ma również wpływ wejście nawarszawski rynek dwóch dużych graczy?
Konkurencja, nowe oczekiwania klientów i wyzwania - to są normalnezjawiska rynkowe. Rynek warszawski jest bardzo chłonny, cały czasrealizowane są tutaj kolejne inwestycje budowlane, wprowadzają sięnowi mieszkańcy. Jestem przekonany, że dzięki profesjonalnymusługom i wysokiej świadomości marki wygrywamy na tym rynku. Pozatym, Aster, jako jedyny operator w Polsce ma pełen pakiet usługtelekomunikacyjnych: telewizję cyfrową, w tym HD i VoD, telefoniętradycyjną i komórkową, internet szerokopasmowy i mobilny. Wiele znich wprowadziliśmy jako pierwsi w Polsce. Mam nadzieję, że pozwolito nam wygrać z konkurencją, choć rzeczywiście jest ona duża - wniektórych budynkach swoje sieci posiada nawet czterechoperatorów.

Jak rozwija się sprzedaż mobilnego internetu i telefoniikomórkowej?
Sprzedaż rozwija się według naszych założeń i planów, czyli dobrze.Jesteśmy zadowoleni z wyników. Trzeba jednak podkreślić, że nigdynie planowaliśmy być piątym operatorem telefonii komórkowej wkraju. Naszym celem jest dostarczenie klientom pełnej gamydostępnych na rynku usług telekomunikacyjnych i to nam sięudało.

Podobnie jak UPC i Multimedia podniesiecie prędkośćinternetu?
Dziś nie ma problemów technologicznych zdostarczeniem do mieszkań bardzo szybkiego internetu. Astersprzedaje już takie usługi klientom biznesowym. Niektórzy z nichkorzystają np. z symetrycznych łączy o przepustowości 200Mb/s.,których prędkość, na ich życzenie, może być jeszcze zwiększona.Jeśli ktoś potrzebuje światłowodu w domu, czy biurze - to naindywidualnych warunkach możemy wykonać taką usługę.

Usługa VoD dla Państwa jest opłacalna, czyprestiżowa?
To jest biznes i najważniejszy jest wynikfinansowy. Póki co plany sprzedażowe są realizowane zgodnie znaszymi zamierzeniami. Wprowadziliśmy usługę VoD w czerwcu br. i zkażdym miesiącem przybywa nam klientów, którzy z niej korzystają.Wypożyczalnia VoD jest dostępna na wysokiej klasy dekoderach, którepozwalają odbierać telewizję HD, dodatkowe kanały telewizyjne orazodkodowują sygnał nadawany w MPEG4.

Ale poniesione koszty na uruchomienie VoD już sięzwróciły i teraz tylko zarabiacie?
Nie. Nakłady inwestycyjne jeszcze się nie zwróciły. Drogi jest samsystem, a poza tym, tak jak wspomniałem, nasze urządzenia należą dojednych z najnowocześniejszych, a tym samym najdroższych narynku.

Jak często filmy są wypożyczane?
Bezpłatnefilmy są wypożyczane i oglądane niemal cały czas. Od początkuwprowadzenia usługi wideo na życzenie, przynajmniej raz skorzystałoz niej, już ponad 50 proc abonentów, posiadających dekodery HD lubHD PVR.

Kultowe seriale amerykańskie także będą dostępne wofercie?
Prowadzimy rozmowy z dystrybutorami, ale nie należą one donajprostszych. Te najbardziej kultowe seriale są zazwyczaj wciążemitowane w tradycyjnych stacjach telewizyjnych, więc trudnoprzekonać właściciela praw do danej produkcji, by zgodził sięwszystkie odcinki udostępnić na żądanie.

Jak przyjęła się promocja skierowana do studentów orazczemu zdecydowaliście się Państwo niedawno obniżyć stawki zapołączenia telefoniczne?
Promocja studencka nie jestniczym nowym. Prowadzimy ją po raz kolejny przynajmniej z kilkupowodów. Pierwszy z nich jest czysto biznesowy - studentom orazosobom wynajmującym mieszkania oferujemy możliwość zawarcia umowyna 9 miesięcy. Zależy nam na budowaniu relacji z młodym odbiorcąnaszych usług, który często po studiach zostanie już w Warszawie,kupi mieszkanie i zechce korzystać z usług sprawdzonegooperatora.
Co do obniżki stawek za połączenia telefoniczne, to była to decyzjapodyktowana wymogami rynku. Spadły koszty, dlatego podobnie jakinni operatorzy obniżyliśmy ceny.

Planujecie jakieś inwestycje?
Cały czas inwestujemy. W tym roku na ten cel przeznaczyliśmy 100mln zł i te pieniądze wydamy. Głównie będą to nakłady związane zmodernizacją istniejącej sieci i zakupem sprzętu do odbiorunowoczesnych usług telewizyjnych. Chcemy, by klienci Aster, mielidostęp do usług najwyższej jakości.

Dołącz do dyskusji: Aster wyda 100 mln zł na inwestycje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl