Apple z reklamą "The Bucket" dla chińskich konsumentów
Z okazji chińskiego Nowego Roku, Apple przygotował na tamtejszy rynek kilkuminutową etiudę reklamową "The Bucket" ("Wiadro"). Promuje w niej iPhone'a X.
Bohaterem klipu jest młody mężczyzna, który odwiedza rodzinne strony. Kiedy ma już opuszczać dom, matka pakuje mu do tytułowego wiadra zapasowy prowiant. Bohater wyrusza z nim w długą drogę. W pewnym momencie, matczyny podarunek staje się dla mężczyzny bardzo uciążliwy. Postanawia jednak dowieźć go aż do samego mieszkania. Zawartość wiadra okazuje się zaskakująca...
Etiudę wieńczy seria zdjęć młodych Chińczyków, obdarowywanych przez rodziców na Nowy Rok jedzeniem.
Spot przygotowano także w krótszej, ponad 40-sekundowej wersji, pokazującej kulisy powstania materiału. Za reżyserię obu wersji odpowiada Jia Zhangke. Za postprodukcję odpowiada Bottles Post Production.
Problemy Apple w Chinach
Kampania Apple na rynek chiński emitowana jest w czasie trwającej wojny handlowej między Chinami a USA. Od kilkunastu tygodni Amerykanie oskarżają konkurenta Apple, Huawei, o zbieranie danych swoich obywateli i przekazywanie ich chińskim służbom. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po-posadzeniach-o-szpiegostwo-rzad-analizuje-obecnosc-huawei-na-polskim-rynku-dlaczego
Apple zmaga się też ze słabnącą sprzedażą iPhone'ów, która jest pokłosiem niechęci użytkowników do wymiany swoich smartfonów na nowsze. Z doniesień medialnych wynika, że klienci wolą wymieniać baterie w starszych modelach, niż kupować nowe. Sprzedaż spada przede wszystkim w Chinach i krajach azjatyckich.
Dołącz do dyskusji: Apple z reklamą "The Bucket" dla chińskich konsumentów