Apple News+ z 200 tysiącami użytkowników na starcie. Więcej niż Texture u szczytu powodzenia
Uruchomiony przez Apple serwis prasowy Apple News+ w ciągu pierwszych 48 godzin przyciągnął do siebie ponad 200 tys. subskrybentów. Podana liczba to niewielki ułamek wszystkich użytkowników korzystających z urządzeń Apple, jednak jest ona wyższa od tej jaką posiadał w szczytowym momencie popularności prowadzony przez koncern podobny do News+ serwis Texture.
Platforma Apple News+ została wprowadzona przez Apple pod koniec marca br. Dzięki niej w ramach miesięcznej subskrypcji w wysokości 9,99 dol. użytkownicy otrzymują dostęp do ponad 300 tytułów prasowych, wśród nich są „National Geographic”, „Vogue”, „Time” i „Wall Street Journal”.
Apple nie podał żadnych oficjalnych danych dotyczących popularności nowego serwisu po jego premierze. Jednak „The New York Times” opierając się na własnych źródłach w Apple podał, że w ciągu pierwszych 48 godzin funkcjonowania News+ zdobył on ponad 200 tys. subskrybentów.
Dziennik zaznacza, że nie wiadomo ilu użytkowników z wymienionej liczby pozostanie na platformie, bowiem korzystanie z niej przez pierwszy miesiąc jest darmowe. Z kolei branżowe media zauważają, że grupa 200 tys. abonentów to zaledwie 0,02 proc. wszystkich użytkowników urządzeń Apple na świecie, których liczbę ocenia się na z górą miliard. Trzeba jednak mieć na uwadze, że obecnie Apple News+ jest dostępny jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Ujawniony wynik i tak oznacza, że w ciągu dwóch dni rzesza użytkowników nowego serwisu przekroczyła szczytową liczbę subskrybentów Texture – platformy przejętej przez Apple wiosną ub.r, która stała się podstawą Apple News+ i po starcie tego serwisu zniknęła z oferty.
Podczas premiery Apple News+ przedstawiciele koncernu zapewniali, że liczba ponad 300 tytułów prasowych dostępnych w ramach abonamentu będzie stopniowo powiększana. Nie zmienia to jednak faktu, że kilka prestiżowych i opiniotwórczych amerykańskich dzienników odmówiło przystąpienia do News+. Wśród nich jest „NYT”, którego szef Mark Thompson nie widzi korzyści z obecności w serwisie Apple, a także „Washington Post”. Rzeczniczka tego drugiego dziennika zaznacza, że woli on skupić się na samodzielnym budowaniu bazy czytelników i nie wchodzić w układy z partnerami zewnętrznymi.
W zakończonym 29 grudnia 2018 r. I kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotowało przychód w wysokości 84,31 miliarda dolarów. To o 5 proc. mniej niż rok wcześniej (88,29 mld). Zmalał także zysk netto koncernu z Cupertino w ujęciu rocznym: z 20,07 do 19,97 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Apple News+ z 200 tysiącami użytkowników na starcie. Więcej niż Texture u szczytu powodzenia