Allegro bez Superceny Premium i reklam sprzedawców na Facebooku
Z końcem stycznia Allegro ze swojego panelu reklamowego usunie dwie opcje emisji kampanii: w serwisach partnerskich i na Facebooku. Tydzień później platforma zacznie wycofywać program Supercena Premium.
Od początku lutego w panelu Allegro Ads niedostępne będą dwa warianty emisji reklam: sieć reklamowa - serwisy partnerskie (reklamy mogą być emitowane w witrynach partnerskich w ramach kampanii Oferty sponsorowane) oraz Facebook Ads.
Sprzedawcy na Allegro, który dalej chcą w ramach Allegro Ads reklamować swoje oferty w innych serwisach, będą mogli to robić poprzez sieć reklamową Google (w ramach opcji Sieć reklamowa - Google Ads).
Niewykorzystane budżety na kampanie w Facebook Ads z końcem stycznia zostaną przesunięte do wykorzystania w innych opcjach reklamowych. To samo stanie się ze środkami na kampanie w serwisach partnerskich, o ile użytkownik wskaże inną witrynę do emisji reklam.
CZYTAJ TEŻ: Allegro skraca blokady kupujących. Orlen Paczka poza Smartem! dla sprzedawców
- Dzięki temu, że zarchiwizujemy kampanie, będziesz mieć dostęp do ich statystyk - tak samo, jak w przypadku kampanii zarchiwizowanych ręcznie. Dane za ostatnie 2 lata sprawdzisz z poziomu panelu. Możesz też pobrać plik z wybranymi statystykami za dowolny okres - przekazało Allegro w komunikacie dla sprzedawców.
Supercena Premium zniknie z Allegro w maju
Z kolei 7 lutego z Allegro zacznie być wycofywany program Supercena Premium - tego dnia przeprowadzona zostanie do niego ostatnia kwalifikacja sprzedawców. Ci, którzy nie zostaną już zakwalifikowani, ostatnie opłaty tę za usługę poniosą za okres od 5 do 11 lutego.
Natomiast ci zakwalifikowani będą mogli zgłaszać swoje oferty do kampanii Okazja Special jeszcze przez 90 dni. Takie oznaczenie będzie aktywne maksymalnie do 7 maja, każdy sprzedawca może wyłączyć je wcześniej. Po 7 maja zniknie możliwość zgłaszania ofert do kampanii i oraz dotychczas widoczne oznaczenia.
CZYTAJ TEŻ: Allegro bez przeglądu cen. Znikną dwie opcje dla sprzedających
Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w listopadzie zanotowało 19,7 mln użytkowników oraz 2 godziny, 11 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (bez uwzględnienia Allegro Lokalnie).
Grupa Allegro, do której oprócz należą też Ceneo, eBilet oraz przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO CZ, w trzecim kwartale br. zwiększyła rok do roku przychody o 4,8 proc. do 2,43 mld zł, osiągając 241,7 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Allegro bez Superceny Premium i reklam sprzedawców na Facebooku