Ad.Net nakazuje usuwanie statystyk firmy przejętej przez Polsat
Internetowa sieć reklamowa Ad.Net poleciła należącym do niej serwisów do usuwania aplikacji stat24, która po przejęciu przez związaną z Polsatem spółkę Redefine zaczęła emitować reklamy. Przedstawiciele innych sieci uważają natomiast, że to działanie nie stanowi dla nich poważnej konkurencji.
Internetowa sieć reklamowa Ad.Net przesłała do związanych z nią serwisów informację, w której zachęca je do usuwanie aplikacji stat24. Ten bezpłatny program statystyczny służący do monitoringu stron został przejęty na początku listopada przez związaną z Polsatem spółkę Redefine, która postanowiła wykorzystać punkt regulaminu pozwalający jej na emitowanie dla każdego internauty dwóch reklam dziennie na wszystkich serwisach zawierających kod tej aplikacji. Taka możliwość istniała już co prawda wcześniej, ale nie była wykorzystywana przez firmę Gemius, poprzedniego właściciela tego internetowego narzędzia statystycznego.
Obecnie Ad.Net zwróciła uwagę związanym z nią serwisom, że reklamy emitowane przez stat24 mogą pokrywać się z przekazami nadawanymi przez sieci mające wyłączność na obsługę reklamową określonych stron. W konsekwencji w serwisie korzystającym z tej aplikacji jednocześnie mogą pojawiać się podobne lub identyczne reklamy tej samej firmy lub marki. Na tej podstawie Ad.Net poprosiła wydawców związanych z nią stron o usunięcie aplikacji stat24 i korzystanie z alternatywnych narzędzi statystycznych, np. Google Analytics lub gemiusTraffic.
Inne sieci reklamy internetowej nie uważają natomiast, że przejęta przez Redefine aplikacja stat24 stanowi dla nich poważną konkurencję. - Nie obawiam się, że należące do naszej sieci serwisy będą emitować reklamy z tego źródła, ponieważ związane są z nami umowami wyłącznościowymi - komentuje Rafał Szychowski, dyrektor zarządzający BizOn media. - Na pewno Redefine będzie konkurował ze wszystkimi programami afiliacyjnymi oraz podmiotami typu Afilo i Tradedoubler, ale nie z wertykalnymi sieciami - dodaje.
Natomiast Piotr Wrotek, special projects and marketing director w IDMnet, przypomina, że jego sieć oferuje podobną usługę w witrynach korzystających z narzędzia stat4u.pl. - Wybór aplikacji tego typu na polskim rynku jest duży, dlatego jesteśmy przekonani, że witryny skupione w naszej sieci same zrezygnują ze stat24 - dodaje. - Szczerze mówiąc, sam bym zorganizował sieć reklamową, gdybym wcześniej przejął spółkę, która oferuje darmowe statystyki używane przez tysiące wydawców - podsumowuje Rafał Szychowski.
Dołącz do dyskusji: Ad.Net nakazuje usuwanie statystyk firmy przejętej przez Polsat