42 proc. reklam w polskiej telewizji odsyła do internetu
Na różny sposób do internetu kieruje widzów aż 41,6 proc. reklam telewizyjnych - wynika z analizy firmy Atmedia. Takie odesłania pojawiają się w prawie wszystkich spotach ofert turystycznych, telekomunikacyjnych i finansowych oraz zabawek i gier dla dzieci.
Reklamy telewizyjne odsyłające do internetu zawierają najczęściej link do serwisu marki lub zaproszenie do odwiedzenia jej profilu w portalu społecznościowym. Takie elementy znalazły się aż w 41,6 proc. ze 550 spotów emitowanych od połowy stycznia do połowy lutego, które przeanalizował broker reklamowy Atmedia. Odesłania zawierały wszystkie spoty ofert turystycznych oraz zabawek i gier dla dzieci, 94 proc. reklam telekomów oraz 89 proc. spotów ofert finansowych. Z czego to wynika? Według analityków Atmediów dla dzieci i młodzieży internet jest czymś naturalnym, natomiast spora część usług turystycznych, telekomunikacyjnych i finansowych jest sprzedawana, a nawet realizowana, w sieci.
Za to do internetu odsyła tylko co piąta reklama farmaceutyków, środków czystości i mediów oraz co trzeci spot żywności. Marki z tych kategorii mają bowiem mniejszy potencjał do angażowania internautów, a same produkty są sprzedawane głównie offline.
Dużo odesłań do sieci w spotach telewizyjnych wynika też ze zwyczajów odbiorców. Badanie Aegis Media z ub.r. pokazuje, że połowa polskich internautów oglądających telewizję w tzw. paśmie prime time (godz. 18-21) jednocześnie korzysta z sieci. - Przy czym jak wynika z badań telemetrycznych, wzrost konsumpcji „drugiego ekranu” nie wpływa na czas oglądania tradycyjnej telewizji. Tylko w styczniu i lutym br. średni czas oglądania telewizji w grupie 4+ wzrósł o 6 minut, do 4 godzin i 43 minut dziennie - zaznacza Marcin Boroszko, prezes Atmediów. - To wszystko przekłada się na rosnący udział telewizji i internetu w rynku reklamowym. Przewidujemy, że w tym roku przyciągną one już 75 proc. wszystkich wydatków reklamowych w Polsce - dodaje Boroszko.
Dołącz do dyskusji: 42 proc. reklam w polskiej telewizji odsyła do internetu