SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

3,5 proc. więcej na reklamę zewnętrzną. Handel i telekomunikacja z największymi wydatkami

W I kwartale br. wpływy firm z sektora reklamy zewnętrznej wyniosły 94,16 mln zł, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej. 22,5 proc. tej kwoty stanowiły wydatki reklamodawców z branży sprzedaży, 15,4 proc. - tych z branży telekomunikacyjnej, a 14,7 proc. - z sektora rozrywki i kultury.

94,16 mln zł to łączne przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowych zanotowane w I kwartale br. przez firmy raportujące do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. To kolejny z rzędu kwartał ze wzrostem tych wpływów - w ostatnich trzech miesiącach ub.r. zwiększyły się o 3,9 proc. (zobacz szczegóły).

- To już trzeci rok, w którym wielkość sprzedaży pozostaje na podobnym poziomie. W dużej mierze zawdzięczamy ten fakt dobrym relacjom z reklamą wykorzystującą urządzenia mobilne. Stosunkowo szybko dostosowujemy się do zmieniającej się rzeczywistości - podkreśla Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

22,5 proc. wpływów sektora reklamy zewnętrznej pochodziło od sektora handlowego, a po ok. 15 proc. - od telekomunikacyjnego oraz kultury i rozrywki.

Statystyki pochodzą od należących do IGRZ firm AMS, Business Consulting, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Megaboard, Mini Media, Ströer Out of home, Warexpo i BIGformat.TV. Ta ostatnia zaczęła przesyłać swoje dane od początku br., przy czym jej wyniki nie zostały uwzględnione przy obliczaniu zmian w skali roku.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W I KWARTALE 2015 R.

kategoria

sprzedaż w zł

Sieci handlowe/hipermarkety/galerie

18 118 229

Pozostałe z sektora Sprzedaż

3 119 445

Piwo

1 862 042

Napoje

820 631

Pozostałe z sektora Żywność

7 065 683

Filmy kinowe

4 638 718

Stacje TV

2 538 862

Stacje radiowe

345 589

Magazyny

53 607

Gazety codzienne

13 125

Edukacja

902 025

Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura

5 311 345

Internet

216 392

Systemy telefonii komórkowej

13 948 401

Telefonia stacjonarna

2 570

Pozostałe z sektora Telekomunikacja

275 873

ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA

1 039 258

PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI

1 006 706

Samochody

4 306 680

Oleje/Paliwa

144 495

Stacje benzynowe

378 885

Transport

1 896 812

Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport

536 237

Banki

5 382 408

Ubezpieczenia

687 483

Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing

912 682

Proszki do prania

34 986

Pozostałe z sektora Domowe środki czystości

230 364

Akcje społeczne non-profit

576 890

Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja

121 649

AGD/RTV

840 572

Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura

972 295

Biura podróży

1 400 892

Usługi medyczne

289 023

Pozostałe z sektora Usługi

4 783 514

BUDOWNICTWO

3 191 668

PRODUKTY DLA DZIECI

103 850

ODZIEŻ/OBUWIE

2 393 970

PRODUKTY DLA ZWIERZĄT

28 624

PRZEMYSŁ

383 588

ROLNICTWO/OGRODNICTWO

224 925

KAMPANIE POLITYCZNE

575 421

NIEOKREŚLONY SEKTOR

2 479 995

ŁĄCZNIE

94 156 406

Na drugiej podstronie statystyki dotyczące reklamy tranzytowej

Dołącz do dyskusji: 3,5 proc. więcej na reklamę zewnętrzną. Handel i telekomunikacja z największymi wydatkami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl