3,5 proc. więcej na reklamę zewnętrzną. Handel i telekomunikacja z największymi wydatkami
W I kwartale br. wpływy firm z sektora reklamy zewnętrznej wyniosły 94,16 mln zł, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej. 22,5 proc. tej kwoty stanowiły wydatki reklamodawców z branży sprzedaży, 15,4 proc. - tych z branży telekomunikacyjnej, a 14,7 proc. - z sektora rozrywki i kultury.
94,16 mln zł to łączne przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowych zanotowane w I kwartale br. przez firmy raportujące do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. To kolejny z rzędu kwartał ze wzrostem tych wpływów - w ostatnich trzech miesiącach ub.r. zwiększyły się o 3,9 proc. (zobacz szczegóły).
- To już trzeci rok, w którym wielkość sprzedaży pozostaje na podobnym poziomie. W dużej mierze zawdzięczamy ten fakt dobrym relacjom z reklamą wykorzystującą urządzenia mobilne. Stosunkowo szybko dostosowujemy się do zmieniającej się rzeczywistości - podkreśla Lech Kaczoń, prezes IGRZ.
22,5 proc. wpływów sektora reklamy zewnętrznej pochodziło od sektora handlowego, a po ok. 15 proc. - od telekomunikacyjnego oraz kultury i rozrywki.
Statystyki pochodzą od należących do IGRZ firm AMS, Business Consulting, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Megaboard, Mini Media, Ströer Out of home, Warexpo i BIGformat.TV. Ta ostatnia zaczęła przesyłać swoje dane od początku br., przy czym jej wyniki nie zostały uwzględnione przy obliczaniu zmian w skali roku.
WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W I KWARTALE 2015 R. |
|
kategoria |
sprzedaż w zł |
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie |
18 118 229 |
Pozostałe z sektora Sprzedaż |
3 119 445 |
Piwo |
1 862 042 |
Napoje |
820 631 |
Pozostałe z sektora Żywność |
7 065 683 |
Filmy kinowe |
4 638 718 |
Stacje TV |
2 538 862 |
Stacje radiowe |
345 589 |
Magazyny |
53 607 |
Gazety codzienne |
13 125 |
Edukacja |
902 025 |
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura |
5 311 345 |
Internet |
216 392 |
Systemy telefonii komórkowej |
13 948 401 |
Telefonia stacjonarna |
2 570 |
Pozostałe z sektora Telekomunikacja |
275 873 |
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA |
1 039 258 |
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI |
1 006 706 |
Samochody |
4 306 680 |
Oleje/Paliwa |
144 495 |
Stacje benzynowe |
378 885 |
Transport |
1 896 812 |
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport |
536 237 |
Banki |
5 382 408 |
Ubezpieczenia |
687 483 |
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing |
912 682 |
Proszki do prania |
34 986 |
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości |
230 364 |
Akcje społeczne non-profit |
576 890 |
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja |
121 649 |
AGD/RTV |
840 572 |
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura |
972 295 |
Biura podróży |
1 400 892 |
Usługi medyczne |
289 023 |
Pozostałe z sektora Usługi |
4 783 514 |
BUDOWNICTWO |
3 191 668 |
PRODUKTY DLA DZIECI |
103 850 |
ODZIEŻ/OBUWIE |
2 393 970 |
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT |
28 624 |
PRZEMYSŁ |
383 588 |
ROLNICTWO/OGRODNICTWO |
224 925 |
KAMPANIE POLITYCZNE |
575 421 |
NIEOKREŚLONY SEKTOR |
2 479 995 |
ŁĄCZNIE |
94 156 406 |
Na drugiej podstronie statystyki dotyczące reklamy tranzytowej
Dołącz do dyskusji: 3,5 proc. więcej na reklamę zewnętrzną. Handel i telekomunikacja z największymi wydatkami