Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa na pierwszy rzut oka działają normalnie. Ale tak naprawdę funkcjonują już od 15 miesięcy w stanie likwidacji. Zlikwidowane jednak nie zostały, więc zasadne wydaje się pytanie, jak długo to jeszcze potrwa? Zdaniem prawniczki stan może trwać i trwać. Juliusz Braun, były prezes TVP, uważa, że obecny stan nie wpływa korzystnie na wizerunek mediów publicznych.
Ruszył konkurs dotyczący dwóch wolnych miejsc na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji informuje Wirtualnemedia.pl, że o nadawanie mogą ubiegać się stacje uniwersalne i wyspecjalizowane. Regulator rozpoczął też konsultacje odnośnie MUX-5.
Krzysztof Stanowski poinformował w oficjalnym wideo, że Kanał Zero uruchomił aplikację, którą można pobrać na systemy iOS i Android. W aplikacji znajdują się materiały wideo, dotychczas dostępne wyłącznie na platformie YouTube oraz artykuły z “Magazynu Zero”. Co ciekawe, nie znajdziemy tam reklam. Jak wyjaśnia Stanowski, przez brak youtubowych reklam, aplikacja nie będzie przynosić przychodów.
We wtorek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zwołała posiedzenie tylko po to, żeby udzielić koncesji satelitarnej Republice Plus. – To, że był tylko jeden punkt, to nic nadzwyczajnego. Nie było żadnych większych spraw dookoła – powiedział Wirtualnemedia.pl Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT.
Ponad jedna trzecia największych światowych serwisów informacyjnych odnotowała w marcu wzrost zarówno udziału w Facebooku, jak i łącznego ruchu z serwisów społecznościowych – pokazują nowe dane Similarweb.
Jedna ze słuchaczek zwróciła uwagę na niedawny odcinek programu „Kochaj albo rzucaj” nadawany w Radiu VOX FM. Była w nim mowa o problemach osobistych dwojga ludzi, a w tle miała być także przemoc. Rado przekonuje, że wszystko odbyło się za zgodą bohaterów, a program był wcześniej nagrany.
Katarzyna Białek to nowa dyrektorka zarządzająca tygodnika „Polityka”. Wcześniej przez 27 lat była związana z Grupą ZPR Media.
Program „Ninja vs. Ninja” oglądało w Polsacie średnio 705 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Hitem był finał, choć program w nowej formule miał mniejszą widownię niż emitowany ubiegłej wiosny „Ninja Warrior”.
W marcu br. najaktywniejszą reklamowo marką w systemie Meta (Facebook, Instagram) było Temu Poland, a SkyShowtime przejął prowadzenie w zasięgach. Z kolei najbardziej zasięgową reklamą okazała się Wielkanocna loteria marki Lindt – wynika z najnowszego raportu Ad Trends Sotrender.
„Projekt UFO” dzięki globalnej dystrybucji Netfliksa, jest kolejnym polskim serialem, zyskującym popularność poza granicami kraju. W ostatnim czasie uwagę na serial Kaspra Bajona zwrócił Hideo Kojima, ceniony japoński projektant gier komputerowych, tj. „Metal Gear”, czy „Snatcher”.
Instagram wprowadził nową funkcję o nazwie „Blend”. Umożliwia ona użytkownikom przeglądanie współdzielonego kanału z wybranymi Reels ze znajomymi lub w ramach czatów grupowych.
Hubert Kęska dołączył do Kanału Sportowego, gdzie poprowadzi nowy format „Wieczór z Hubertem”. Wcześniej współpracował m.in. z Weszło i Newonce Sport.
TikTok rozszerza zestaw narzędzi brand safety wprowadzając Video Exclusion List i Profile Feed Exclusion List. Pozwalają one wykluczać konkretne treści i profile z kampanii. Oba rozwiązania są już dostępne globalnie w ramach rozszerzonego pakietu TikTok Safety Suite.
Produkcja „Bullshit” została zainspirowana prawdziwą historią duńskiego gangu z przełomu lat 70. i 80., opisaną w książce autorstwa Camilli Stockmann i Janusa Køstera-Rasmussena o tym samym tytule. Od 25 kwietnia serial będzie dostępny na kanale Viaplay Filmy i Seriale w serwisie Prime Video w ramach usługi Prime Video Channels.
Campari Group, włoski producent alkoholi takich, jak Aperol, Campari, SKYY Vodka i Wild Turkey, uruchomił globalny przetarg mediowy, aby ponownie ocenić swoje strategie planowania i zakupu mediów na wielu rynkach.
Agencja Gong (Group One) uruchamia konkursy.AI – usługę stworzoną z myślą o markach organizujących konkursy w kanałach digital.
Wraz z początkiem maja na antenie Telewizji Polskiej ruszą bloki nieodpłatnych audycji reklamowych przygotowanych przez komitety wyborcze. Publiczny nadawca ma obowiązek ich emisji na 15 dni przed dniem wyborów.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył w środę 145 tys. zł kary na Telewizję Polską za emisję reportażu „Arcydzieło Rydzyka”. – Przypominam, że w polskiej tradycji narodowej osoby duchowne określa się jako ksiądz, ojciec czy matka w przypadku sióstr zakonnych. To szczegół pokazujący zakorzenienie w polskiej kulturze autorów tego tak zwanego reportażu – zauważył szef KRRiT Maciej Świrski.
Komisja Europejska nałożyła w środę kary w wysokości 500 mln i 200 mln euro na koncern Apple i Metę, firmę-matkę Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, za naruszenie Aktu o rynkach cyfrowych (DMA). To pierwsza kara nałożona przez UE na firmy technologiczne za złamanie zasad DMA.
“Nie uwierzysz co się stało. Znany aktor nie żyje. Wielka zmiana, możesz stracić pieniądze. PILNE: Wiadomo co z rozejmem, jest odpowiedź Putina. TO miasto będzie hitem wakacji. Inni mogą zazdrościć. ZUS wypłaca dodatek. Wystarczy mieć tyle lat”. I tak dalej – przykłady clickbait'owych tytułów można mnożyć w nieskończoność. Zaglądamy na zaplecze polskich redakcji i wspólnie z doświadczonymi wydawcami robimy anatomię polskiego clickbaitu, który jest uznawany za raka toczącego współczesne media, ale wbrew pozorom nie jest aż tak oczywisty, ponieważ bait baitowy nierówny.