Prawie 3,4 mln widzów oglądało debatę prezydencką ”Super Expressu” transmitowaną przez główne stacje informacyjne – wynika z danych Nielsena. Najwięcej widzów zrobiło to za pośrednictwem Telewizji Republika, która nieznacznie wyprzedziła TVN24. Wiemy też, ile osób śledziło transmisję z debaty na kanale “SE”.
Krzysztof Stanowski poinformował na portalu X, że jedną z prowadzących debatę 12 maja, która będzie pokazywana przez kanały TVP, Polsatu i TVN, ma być Dorota Wysocka-Schnepf. Szef Kanału Zero twierdzi, że większość sztabów domaga się zmiany dziennikarki TVP Info na inną osobę. Telewizja publiczna nie komentuje sprawy.
Do zarządu ATM Grupy, zajmującej się głównie produkcją programów, seriali i transmisji, została powołana Urszula Piasecka, poprzednio prezes firmy Kino Świat i doradczyni zarządu Canal+ Polska.
Pod koniec czerwca Telewizja Polska rusza z realizacją trzeciego sezonu programu Macieja Orłosia „Daję słowo” – wynika z informacji zamieszczonych na stronie przetargowej publicznego nadawcy. Nowe odcinki widzowie TVP1 zobaczą jesienią.
Przemysław Gdański, prezes BNP Paribas Bank Polska, w szeroko komentowanym wywiadzie dla „Pulsu Biznesu” stwierdził, że jedna z przyczyn niechęci Polaków wobec banków „ma korzenie w antysemityzmie”. Po fali krytyki menedżer zamieścił przeprosiny, podkreślając, że nie chciał nikogo urazić. – Chciałbym jednoznacznie podkreślić, że moją intencją nie było oskarżenie kogokolwiek o antysemityzm – zapewnił.
Platforma streamingu audio Spotify po pierwszym kwartale tego roku miała 268 milionów subskrybentów, co stanowi wzrost o 12 proc. rok do roku. To najwyższy przyrost netto w pierwszym kwartale od 2020 roku. W górę poszły także zysk operacyjny i przychody.
Poniedziałkowa debata to niewątpliwie sukces „Super Expressu” - w studiu pojawili się wszyscy kandydaci na prezydenta, wydarzenie transmitowały wszystkie stacje informacyjne i liczące się media internetowe. Jednocześnie to porażka dziennikarstwa – rola prowadzących ograniczyła się jedynie do pilnowania czasu.
Do 30 maja resort kultury czeka na uwagi do projektu ustawy o zabezpieczeniu socjalnym osób wykonujących zawód artystyczny. Celem ustawy jest włączenie artystów zawodowych do systemu ubezpieczeń społecznych (emerytalnego, rentowego, chorobowego i wypadkowego) i świadczeń zdrowotnych.
Abonenci sieci kablowej Inea z umowami na czas nieokreślony, są informowani o podwyżce opłat o 3,6 proc. Z 25 do 37 zł zdrożeje dostęp do kanałów HBO i serwisu streamingowego Max. Przedstawicielka firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że nastąpi to w wyniku bezprecedensowej decyzji nadawcy.
Po trzech tygodniach na antenie program "Sekielski wieczorową porą” ogląda w TVP1 średnio 252 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Zmiana dnia emisji programu przełożyła się na wzrost widowni.
Marzec, pierwszy wiosenny miesiąc, przyniósł spadki w czasie spędzonym na oglądaniu treści wideo względem lutego br. Liderem oglądalności treści wideo w domu pozostała grupa TVN Warner Bros. Discovery – wynika z raportu All Screens Video Landscape, obejmującego oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów w domu.
Bianka Mikołajewska rozważa podjęcie kroków prawnych wobec szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Macieja Świrskiego po tym, jak ukarał Telewizję Polską za emisję odcinka programu, który dziennikarka współtworzy. – Swoją decyzją przewodniczący naruszył nasze dobre imię i podważył zaufanie niezbędna do wykonywania zawodu dziennikarza – przekazała nam Mikołajewska.
Patrycja Orłowska, szefowa audience development w Ringier Axel Springer Polska, przechodzi do Canal+ Polska. Obejmie tam nowo utworzone stanowisko social & new media director. Z kolei RASP po jej odejściu zdecydował o podziale struktury, którą kierowała menedżerka – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Jeśli myślisz, że dostępność to temat zarezerwowany wyłącznie dla projektantów interfejsów, to wyprowadzę Cię z błędu. To, jak piszesz, dla kogo piszesz i czy wszyscy mogą Cię zrozumieć, jest dziś równie ważne, jak szybkość ładowania strony czy kontrast tekstu do tła. A może i ważniejsze. W czasach, w których marki chcą być „dla każdego”, content marketing nie może być tylko piękną narracją. Musi być doświadczalny, czytelny i niewykluczający. A wszystko zaczyna się od języka.
Chtabot Meta AI otrzymał zdolność do prowadzenia rozmów o charakterze seksualnym, nawet z użytkownikami niepełnoletnimi – wynika ze śledztwa „The Wall Street Journal”. Według amerykańskiego medium, koncern Zuckerberga miał poluzować wewnętrzne zasady dotyczące treści, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników, pomimo ostrzeżeń pracowników.
Dzięki ok. 700 mln zł ze sprzedaży akcji Asseco Poland, grupa Cyfrowy Polsat do końca 2025 roku nie musi już płacić rat kapitałowych kredytów. Od 2022 roku na odsetki od zadłużenia płaci rocznie ponad 8 proc.
W poniedziałek, 5 maja o godzinie 20:00, widzowie Polsat News i Polsat News Polityka będą mogli śledzić debatę przedwyborczą. Wezmą w niej udział nie kandydaci na prezydenta, ale przedstawiciele sztabów wyborczych wszystkich kandydatów.
Prawie 4 mln widzów zasiadło w sobotę przed telewizorami, by obejrzeć transmisję z pogrzebu papieża Franciszka – wynika z danych Nielsena. Najwięcej widzów śledziło ceremonię za pośrednictwem TVP1, która zgromadziła widownię na poziomie 1,3 mln odbiorców. Wśród kanałów informacyjnych liderem oglądalności była Telewizja Republika.
Zintegrowana przyszłość reklamy digital to temat tegorocznej konferencji Forum IAB 2025, podczas której 100 prelegentów i ponad 1 000 uczestników przez dwa dni będzie wspólnie identyfikować problemy, szukać rozwiązań i kierunków dla sektora komunikacji oraz promować postawy, które definiują przyszłość branży. Wśród key note speakerów znaleźli się m.in. Andrzej Dragan i Maja Włoszczowska. Forum IAB 2025 odbędzie się 4 i 5 czerwca w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.
„Łączą nas słowa” to nowa kampania Onet Kultury, która angażuje osoby w każdym wieku do wspólnego tworzenia opowieści – razem z pisarkami i pisarzami oraz pasjonatami słowa. Pierwsze opowiadanie użytkownicy napiszą z Katarzyną Grocholą.