SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zyskuje reklama radiowa. Tok FM, Eska i Radio ZET mocno w górę

W styczniu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy Eski Poznań i Radia ZET wzrosły o ponad 40 proc., Tok FM - o ponad 50 proc., a Eski Rock - o ponad 70 proc.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły w styczniu 246,41 mln zł, o 8,8 proc. więcej niż przed rokiem. To mniejszy wzrost niż w całym ub.r., kiedy te wpływy zwiększyły się o 13,2 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym według domu mediowego Starlink faktyczne wydatki na reklamę radiową zmalały w zeszłym roku o 2,1 proc. (więcej na ten temat).

Zdecydowanym liderem reklamy radiowej jest RMF FM, przy czym jego dominacja maleje. W styczniu ub.r. do stacji trafiło 39 proc. wszystkich wydatków na reklamę w radiu, a w styczniu br. - już tylko 29 proc. W skali roku cennikowe wpływy stacji spadły o 19,3 proc., czyli o 16,2 mln zł. Za to Radio ZET w styczniu br. cennikowo zarobiło 46,7 proc. (18,9 mln zł) więcej niż rok wcześniej.

>>> Duży spadek RMF FM i Jedynki, zyskały Radio ZET i Radio Maryja

Stosunkowo jeszcze większy wzrost cennikowych przychodów reklamowych zanotowały Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - 73 proc., oraz Tok FM (Agora) - 55,5 proc., a niewiele mniejszy - Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - 44,7 proc. Pierwsza stacja zarobiła więcej o 1,48 mln zł, druga - o 1,55 mln zł więcej, a trzecia - o 1,16 mln zł.

Wpływy Jedynki Polskiego Radia wzrosły w skali roku o 30 proc. (3,1 mln zł), za to Trójki zmalały o 13,3 proc. (0,9 mln zł). Mniej niż rok wcześniej (o 9,9 proc.) zarobiła też Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (dane Kantar Media, bez autopromocji)
Wirtualnemedia.pl I.2013 I.2012
RMF FM 72 077 675 zł 88 273 150 zł
Radio ZET 59 335 793 zł 40 449 855 zł
Program III Polskiego Radia 13 312 600 zł 10 240 090 zł
Program I Polskiego Radia 5 999 320 zł 6 916 050 zł
TOK FM 4 340 930 zł 2 792 280 zł
Eska Poznań 3 742 374 zł 2 585 448 zł
Eska Wrocław 3 525 310 zł 3 911 458 zł
Eska Rock 3 515 560 zł 2 031 520 zł
monitorowane stacje razem 246 410 355 zł 226 515 233 zł

Dołącz do dyskusji: Zyskuje reklama radiowa. Tok FM, Eska i Radio ZET mocno w górę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kampania zetki dziala???
ciekawa sprawa
0 0
odpowiedź
User
roler
Osobiscie dziwi mnie tak wielki wzrost zyskow radia zet. Ciekawe z czego to wynika sluchalnosc leci na lep na szyje...
0 0
odpowiedź
User
kamil
Przedwczoraj w zetce slyszalem Nosela ktory zartowal ze przed zlobkiem spadnie meteor.Niech zetka dogoni reklamowo RMF.
0 0
odpowiedź