Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”
W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wzrost zanotował tylko „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost”, „Gazeta Polska” i „Newsweek Polska”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2016 roku wyniosła 126 638 egz. Było to o 3,15 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem jest „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,21 proc. do 119 903 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 107 498 egz., po spadku o 13,51 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 689 egz., po spadku o 6,58 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,78 proc. do 51 478 egz.
8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 14,21 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 169 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 23 438 egz., czyli mniej o 38,44 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu był siódmy.
sierpień | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 181 960 | 126 638 | 126 638 | 201 081 | 130 751 | 130 751 | -3,15% |
Polityka | 182 000 | 119 903 | 119 903 | 171 250 | 125 199 | 125 171 | -4,21% |
Newsweek Polska | 171 857 | 107 600 | 107 498 | 183 946 | 124 362 | 124 290 | -13,51% |
W Sieci | 147 488 | 72 689 | 72 689 | 147 940 | 77 812 | 77 812 | -6,58% |
Tygodnik Do Rzeczy | 111 790 | 60 403 | 51 478 | 116 341 | 65 982 | 57 057 | -9,78% |
Gazeta Polska | 96 246 | 32 077 | 31 794 | 101 647 | 40 998 | 40 543 | -21,58% |
Wprost | 84 401 | 91 980 | 23 438 | 105 187 | 106 621 | 38 075 | -38,44% |
Tygodnik Powszechny | 38 000 | 22 180 | 22 169 | 37 000 | 19 810 | 19 410 | 14,21% |
Przegląd | 51 000 | 16 918 | 16 918 | 51 000 | 18 029 | 18 029 | -6,16% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 367 | 287 309 | 287 309 | 463 466 | 321 420 | 321 420 | -10,61% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 4,47 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 9,52 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 181 960 | 126 638 | 126 638 | 183 327 | 125 289 | 125 289 | 1,08% |
Polityka | 182 000 | 119 903 | 119 903 | 180 000 | 123 686 | 123 686 | -3,06% |
Newsweek Polska | 171 857 | 107 600 | 107 498 | 172 458 | 118 914 | 118 812 | -9,52% |
W Sieci | 147 488 | 72 689 | 72 689 | 147 728 | 70 819 | 70 819 | 2,64% |
Tygodnik Do Rzeczy | 111 790 | 60 403 | 51 478 | 110 985 | 59 209 | 50 284 | 2,37% |
Gazeta Polska | 96 246 | 32 077 | 31 794 | 98 658 | 31 886 | 31 585 | 0,66% |
Wprost | 84 401 | 91 980 | 23 438 | 84 997 | 93 137 | 24 595 | -4,70% |
Tygodnik Powszechny | 38 000 | 22 180 | 22 169 | 41 400 | 21 232 | 21 220 | 4,47% |
Przegląd | 51 000 | 16 918 | 16 918 | 51 000 | 17 016 | 17 016 | -0,58% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 367 | 287 309 | 287 309 | 455 436 | 283 847 | 283 847 | 1,22% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”