YouTube pokaże dokładne statystyki oglądalności reklam
Google zaczyna udostępniać reklamodawcom narzędzia, które pozwolą im na dokładne sprawdzenie faktycznej oglądalności reklam wideo emitowanych w serwisie YouTube.
Nowe statystyki udostępnione przez Google będą informowały reklamodawców i wydawców o tym, które reklamy wideo są oglądane przez użytkowników i jak wiele czasu poświęcają oni na obejrzenie konkretnego klipu wideo.
Raporty oglądalności mają być dostępne dla wszystkich kampanii reklamowych publikowanych za pomocą platformy DoubleClick. Do tej pory reklamodawcy i wydawcy mogli korzystać z bardziej ogólnych informacji dotyczących tego, czy reklama jest widoczna w serwisie i jak wiele razy została odtworzona. Brakowało natomiast dokładniejszych statystyk na temat jej oglądalności. Tymczasem, jak stwierdził Neal Mohan, szef ds. reklam wideo w Google w komunikacie dotyczącym udostępnienia nowych narzędzi. - Oglądalność przekazu to obecnie najważniejszy pionek w grze - podkreślił.
Oddanie w ręce użytkowników biznesowych nowych narzędzi na YouTube jest częścią ogłoszonego wcześniej przez Google planu, który ma wprowadzić większą przejrzystość w rozliczeniach z reklamodawcami. Koncern zapowiedział, że w wypadku banerów reklamowych będzie pobierał opłaty tylko za te z nich, które faktycznie są oglądane przez odbiorców. Teraz zmierza do podobnego rozwiązania na YouTube. Dodatkowo firma z Mountain View wprowadzi ofertę o nazwie Google Preferred, w ramach której reklamodawcy będą mogli wykupić reklamy w pakiecie 14 najpopularniejszych kanałów funkcjonujących w serwisie.
Ponadto Google dodał ponad 30 stacji telewizyjnych i wydawców kategorii premium do swojego programu o nazwie Partner Select. Znalazły się wśród nich między innymi Fox News, Discovery Channel oraz Animal Planet.
Dołącz do dyskusji: YouTube pokaże dokładne statystyki oglądalności reklam