Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 133 mln zł
Wpływy reklamowe dzienników w I półroczu 2009 roku spadły o 17proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcejstracił 'Dziennik' (w dół o 41 proc.), najmniejszy spadek odnotował"Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 25 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w Ipółroczu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 395,7 mlnzł, czyli o 133 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika zmonitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitorprzygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik"Polska" (Polskapresse), który zanotował przychodyreklamowe na poziomie 144,2 mln zł (spadek o 16,6 mln zł). Trzeciemiejsce przypadło dla "Faktu" (Axel SpringerPolska) - 91,2 mln zł (spadek o 1,1 mln zł).
Rok /Miesiąc | I-VI.2009 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 1 147 012 551 zł |
GAZETA WYBORCZA | 395675 366 zł |
POLSKA | 144396 574 zł |
FAKT | 91210 688 zł |
RZECZPOSPOLITA | 79804 392 zł |
DZIENNIK | 65851 486 zł |
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 1 147 012 551zł w I półroczu 2009 r. wobec 1 392 049 580 zł w analogicznymokresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Rok /Miesiąc | I-VI.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 1 392 049 580 zł |
GAZETA WYBORCZA | 529227 384 zł |
POLSKA | 161011 978 zł |
DZIENNIK | 111068 938 zł |
RZECZPOSPOLITA | 98385 143 zł |
FAKT | 92396 241 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Felieton
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 133 mln zł