Wart 5 mld dolarów globalny budżety mediowy Amazona do wzięcia
Koncern Amazon rozpoczął przegląd globalnych agencji mediowych. Do wzięcia jest budżet mediowy szacowany na 5 mld dolarów.
Według agencji badawczej COMvergence Amazon jest jednym z największych reklamodawców na świecie, a jej globalne wydatki na media wynoszą 5 miliardów dolarów.
Obecnie za obsługę ok. połowy tego budżetu odpowiada sieć Mediabrands (w Polsce należą do niej agencje mediowe UM i Initiative). Obsługą mediową pozostałej kwoty zajmuje się we własnym zakresie Amazon.
Około 2,4 mld dolarów to wydatki na media w Stanach Zjednoczonych. Z tego Mediabrands odpowiada za obsługę ok. 1,3 mld dolarów, a Amazon - za obsługę 1,1 mld dolarów budżetu.
W 2017 r. Amazon skonsolidował obsługę globalnego budżetu mediowego w Mediabrands. Budżetem zarządzają członkowie kadry kierowniczej Initiative.
- W ramach naszej regularnej działalności rutynowo przeglądamy istniejące relacje biznesowe z zewnętrznymi dostawcami i partnerami i na podstawie tych recenzji możemy podjąć decyzję o pozyskiwaniu ofert od dostawców zainteresowanych współpracą z nami . Z niecierpliwością czekamy na proces składania ofert w tym przypadku i po zapoznaniu się z zgłoszeniami ocenimy właściwe kolejne kroki dla naszych firm - poinformował rzecznik Amazona, Brad Glasser.
Dołącz do dyskusji: Wart 5 mld dolarów globalny budżety mediowy Amazona do wzięcia