Warsaw Creatives zarobiła na czysto 5,9 mln zł. Wpływy ponad dwukrotnie w górę
Przychody agencji reklamowej Warsaw Creatives w ub.r. poszły w górę o 144 proc. do 66,42 mln zł, a przy znacznie niższym wzroście kosztów zysk netto zwiększył się z 226,2 tys. zł do 5,89 mln zł. Firma wypłaci 3,28 mln zł dywidendy.
Wpływy krajowe Warsaw Creatives poszły w górę z 27,19 do 66,42 mln zł, a te z zagranicy zmniejszyły się z 3,07 do 1,15 mln zł. Przez ostatnie półtora roku agencja pracowała przede wszystkim dla firm i marek z branż mody i kosmetyków, m.in. Tous, Cosmoss, Solar, Reserved, Zara, Sprandi, Inglot, Armani, Solar Company, Jenny Fairy, CCC i Magda Butrym.
Ponadto pozostałe przychody operacyjne poszły w górę ze 149,3 tys. zł do 1,28 mln zł, głównie dzięki umorzeniu spłaty 1,25 mln zł z pożyczki otrzymanej od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.
Działalność operacyjna Warsaw Creatives w ub.r. kosztowała 61,1 mln zł, co wobec 26,85 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 127,5 proc. Zdecydowana większość to wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 22,89 do 56,04 mln zł.
Koszty wynagrodzeń wzrosły z 2,55 do 3,74 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 990,3 tys. zł do 1,02 mln zł. Na etacie w agencji pracowała tylko jedna osoba.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk operacyjny agencji poszedł w górę z 355,5 tys. zł do 6,5 mln zł, a zysk netto - z 226,2 tys. zł do 5,89 mln zł (firmie naliczono 351,4 tys. zł podatku dochodowego).
Po jednej trzeciej udziałów agencji mają je prezes Paweł Walicki, Joanna Sobierajska i spółka Warsaw Creatives z o.o. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto dostaną 3,28 mln zł dywidendy, a 2,61 mln zł trafi na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Warsaw Creatives zarobiła na czysto 5,9 mln zł. Wpływy ponad dwukrotnie w górę