Warner Bros. wyprodukuje 10 filmów wyłącznie dla HBO Max w 2022 roku
W przyszłym roku Warner Bros. wyprodukuje 10 filmów wyłącznie dla serwisu streamingowego HBO Max.
- Format filmu ma ogromne znaczenie pod wieloma względami - powiedział Jason Kilar, dyrektor generalny WarnerMedia, zauważając, że film „Godzilla vs. Kong” przyniósł 462 miliony dolarów ze sprzedaży biletów w kinach. Podkreślił, że ten tytuł i inne spotkały się również z silnym odzewem wśród widzów w domach za pośrednictwem HBO Max.
Potwierdził jednak, że niektóre filmy Warner Bros. będą dostępne wyłącznie w kinach tylko przez 45 dni przed pokazaniem ich w HBO Max, a inne zadebiutują w tzw. modelu „dzień i data”, czyli premiera odbędzie się równocześnie w kinach i na HBO Max.
Branża filmowa nie „wróci do stanu, w jakim był świat w 2015, 2016 lub 2017 roku, gdzie przerwy między premierami kinowymi a premierami domowymi były dość długie”, powiedział Kilar, dodając, że strategia dystrybucji WarnerMedia będzie „nadal ewoluować i nadal będzie się rozwijać. wprowadzać innowacje w sposób, który działa nie tylko z konsumentami i fanami, ale także z partnerami biznesowymi”.
AT&T planuje w przyszłym roku wydzielić WarnerMedia w ramach fuzji z Discovery Inc.
W zeszłym miesiącu prezes Warner Bros. Group, Toby Emmerich, potwierdził, że premiery dużych filmów „przebijają ich wagę” pod względem zachęcania do rejestracji nowych subskrypcji. Stwierdził również wprost, że w przyszłym roku Warner Bros. planuje zadebiutować połową z około 20 filmów, które kręci co roku w HBO Max, a drugą połowę wypuścić wyłącznie w kinach przez co najmniej 45 dni, zanim trafią do dystrybucji domowej.
HBO zyskuje abonentów
Potwierdzeniem słuszności tej strategii mają być wyniki za II kwartał br. Pokazują, że HBO Max i HBO zyskały 2,8 mln nowych abonentów w ciągu kwartału, co daje odpowiednio 47 mln i 67,5 mln w USA i na całym świecie, a do końca roku prognozuje od 70 do 73 mln abonentów na całym świecie.
Przychody z subskrypcji wzrosły o 21 proc., do 4 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi o 39 proc. w HBO Max i HBO, a średnia stawka za jednostkę abonenta (ARPU) dla połączonych usług wyniosła 11,90 dolarów.
Przychody z produkcji telewizyjnej i filmów kinowych innych producentów wzrosły o 35 proc., do 3,1 miliarda dolarów.
Ale koszty programowania i marketingu również wzrosły: odpowiednio o 75 proc. do 4,2 miliarda dolarów i o 80 proc. do 983 milionów dolarów.
HBO Max od maja 2020 roku
Serwis streamingowy HBO Max został uruchomiony w USA w maju 2020 r. Aktualnie w bibliotece platformy jest około 800 filmów i 300 seriali. Na platformie mają się pojawić także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals.
Dla serwisu tworzą tacy producenci i reżyserzy jak Steven Soderbergh, Greg Berlanti, Mindy Kaling i JJ Abrams. Serwis oferuje m.in. wszystkie odcinki seriali „Friends” i „The Big Bang Theory” wyprodukowane przez Warner Bros.
HBO do końca 2025 r. chce mieć na świecie od 120 do 150 mln subskrybentów usług HBO i HBO Max. Wcześniejsza prognoza zakładała 75-90 mln subskrybentów. Ten rok koncern chce zakończyć z 70-73 mln subskrybentów HBO i HBO Max, w porównaniu do ok. 61 mln na koniec roku 2020.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. wyprodukuje 10 filmów wyłącznie dla HBO Max w 2022 roku