SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2017 r. trzy czwarte korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych. 29 proc. Polaków ma tablety, a 43 proc. smartfony

W przyszłym roku 75 proc. globalnej konsumpcji internetu będzie się odbywać na urządzeniach mobilnych, a w 2018 roku 60 proc. wydatków na reklamę internetową trafi do segmentu mobilnego - prognozuje Zenith. W Polsce ze smartfonów korzysta obecnie 43 proc. osób, a z tabletów - 28,9 proc.

Według danych domu mediowego Zenith najwyższy udział urządzeń mobilnych w korzystaniu z internetu jest w Hiszpanii - wynosi 85 proc. W Hong Kong jest to 79 proc., w Chinach - 76 proc., w USA - 74 proc., a we Włoszech i Indiach - 73 proc. W Polsce ten wskaźnik jest dużo niższy - wynosi 32 proc.

- Urządzenia mobilne stały się już na świecie dominującym narzędziem dostępu do internetu, a w przyszłym roku staną się też głównym ekranem dla reklamy internetowej. W Polsce jedna trzecia konsumpcji internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych, stale rośnie też udział mobile w inwestycjach w reklamę online - komentuje Agata Majecka, general manager Zenith w Polsce.

Od kilku lat skokowo rośnie popularność smartfonów i tabletów. W 2012 roku, w 60 krajach ujętych w raporcie Zenith, tylko 23 proc. osób miało smartfon, a zaledwie 4 proc. - tablet. Penetracja smartfonów sięga teraz 56 proc., co oznacza 2,4-krotny wzrost w ciągu 4 lat, a według prognoz Zenith do 2018 roku wzrośnie jeszcze do 63 proc. Tablety ma obecnie 15 proc. konsumentów z 60 krajów objętych raportem., a w 2018 roku ma to być 17 proc.

Według szacunków Zenith w tym roku Irlandia odnotuje najwyższą penetrację smartfonów - 92 proc. Nieco niższe wyniki osiągną Singapur (91 proc.), Hiszpania (88 proc.), Norwegia (86 proc.) i Korea Południowa (84 proc.). W 2018 roku Irlandia będzie wciąż liderem tego zestawienia, z penetracją smartfonów wynoszącą 94 proc, a dalej znadją się Szwajcaria i Singapur (92 proc.) oraz Norwegia i Tajwan (91 proc.). Polska w tym zestawieniu plasuje się poniżej światowej średniej, z penetracją smartfonów wynoszącą obecnie 43,3 proc.

Penetracja tabletów bardzo się różni na poszczególnych rynkach: na 10 z 60 analizowanych rynkach przekracza 50 proc., za to na 10 innych jest poniżej 10 proc. Tylko 3 proc. konsumentów w Chinach ma tablet, co znacznie obniża średnią, ponieważ ludność tego kraju stanowi 27 proc. populacji tych 60 rynków. W Indiach, których ludność to kolejne 26 proc. ogólnej populacji w raporcie, tablet ma 6 proc. mieszkańców. Najwyższy poziom penetracji tabletów jest w Singapurze (75 proc.), a najniższy w Chinach i Tajlandii (3 proc.). W Polsce penetracja tabletów wynosi obecnie 28,9 proc.

Zgodnie z prognozą Zenith opublikowaną we wrześniu, reklama mobilna globalnie wyprzedzi desktopową w 2017 roku, udział tej pierwszej w globalnych wydatkach na reklamę interentową wzrośnie wtedy do 52 proc. (wobec 44 proc. w br.). Natomiast w 2018 roku ten udział wyniesie już 60 proc., a wydatki na reklamę mobilną osiągną wartość 134 mld dolarów czyli więcej niż łączne inwestycje reklamowe w dziennikach, magazynach, kinach i na outdoorze.

Dołącz do dyskusji: W 2017 r. trzy czwarte korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych. 29 proc. Polaków ma tablety, a 43 proc. smartfony

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl