Unilever odejdzie od węgla kopalnego w produkcji środków czystości
Koncern Unilever zapowiedział, że do 2030 r. wyeliminuje ze swoich produktów do czyszczenia i prania substancje chemiczne pochodzące z paliw kopalnych. Zainwestuje miliard euro na całkowicie odnawialne i pochodzące z recyklingu źródła węgla – z roślin, powietrza, źródeł morskich i odpadów.
Unilever do 2030 roku wyeliminuje wchodzący w skład swoich produktów do czyszczenia i prania węgiel kopalny i zastąpi go w 100 proc. węglem pochodzącym z odnawialnych lub poddanych recyklingowi źródeł. Zmiana dotyczyć będzie marek OMO, Cif i Domestos.
Zapowiedziane działania są kluczowym elementem opracowanego przez dział Home Care programu „Clean Future”, którego celem jest zmiana sposobu opracowywania, wytwarzania i pakowania produktów do czyszczenia i prania.
Bez węgla w produktach home care Unilevera
Substancje chemiczne używane w produkcji środków do czyszczenia i prania Unilever stanowią największą część śladu węglowego (46 proc.) w całym cyklu życia produktów. Koncern szacuje, że sama ta inicjatywa zmniejszy ślad węglowy formuł produktów nawet o 20 proc.
- Program „Clean Future” to wizja radykalnej zmiany w naszej działalności. Jako branża musimy uniezależnić się od paliw kopalnych, również jako surowców w naszych produktach. Musimy przestać wydobywać węgiel spod ziemi, skoro nad ziemią jest go dostatecznie dużo. Wystarczy tylko, że nauczymy się go wykorzystywać na dużą skalę - mówi Peter ter Kulve, prezes Unilever ds. Home Care.
Miliard euro na inwestycje w ekologię
Unilever zastąpi nieodnawialne, kopalne źródła węgla (zidentyfikowane jako czarny węgiel) wychwyconym CO2 (fioletowy węgiel), źródłami roślinnymi i biologicznymi (zielony węgiel), źródłami morskimi i oceanicznymi, takimi jak algi (niebieski węgiel) i węglem odzyskanym z odpadów (szary węgiel).
W ramach działań związanych ze zrównoważonym rozwojem Unilever przeznaczy miliard euro na program „Clean Future”. Pieniądze zostaną przeznaczone na finansowanie badań biotechnologicznych, redukcję CO2 czy opracowanie niskoemisyjnych, biodegradowalnych i ograniczających zużycie wody formuł produktów. Firma zmniejszy także o połowę zużycie pierwotnego plastiku do 2025 r.
Inwestycje obejmą również działania komunikacyjne, zachęcające konsumentów do prośrodowiskowych postaw. Inicjatywa „Clean Future”, która stanowi uzupełnienie nowego Funduszu Klimatyczno-Przyrodniczego (Climate & Nature Fund), skupia się na tworzeniu skutecznych i przystępnych cenowo produktów do czyszczenia i prania, cechujących się znacznie mniejszym wpływem na środowisko.
- „Clean Future” było też inspiracją dla kilku innowacji, które są dostępne również na polskim rynku. Na przykład nasz Cif ecorefill, do produkcji którego wykorzystywane jest o 75% mniej tworzyw sztucznych w porównaniu do produkcji plastikowych butelek środków czyszczących, pozwolił globalnie, w ujęciu rocznym, zmniejszyć wykorzystanie plastiku o 171 ton. Ponadto, znaczna część naszych marek dostępnych w Polsce już teraz wykorzystuje w swoich produktach plastik pochodzący z recyklingu, np. Coccolino, Cif, Seventh Generation - podsumowuje Jean-Francois Etienne, general manager Unilever w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Unilever odejdzie od węgla kopalnego w produkcji środków czystości