TVN24 pokonał TVP2 i TVP1. Mecz Polska-Czechy, „M jak miłość” i „Fakty” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: eliminacyjny mecz Polski z Czechami do Euro 2024, „M jak miłość” oraz „Fakty”. Wśród stacji na pozycję lidera oglądalności awansował informacyjny kanał TVN24, który wyprzedził TVP2 i TVP1- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 13 do 19 listopada - najwięcej widzów zgromadził mecz Polska-Czechy, który odbywał się w ramach eliminacji do Euro 2024 (zakończył się remisem 1 do 1). Relacja nadana w piątkowy wieczór w Jedynce zgromadziła średnio 3,30 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugim miejscu uplasował się serial „M jak miłość”, pokazany w Dwójce w poniedziałkowy wieczór. Audycję śledziło 3,04 mln osób (25,46 proc. udziału).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 19 listopada na antenie stacji obejrzało 2,90 mln widzów (24,02 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,98 mln widzów (emisja 13 listopada; 7. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 12 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,79 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie), a 19. były „Wydarzenia” Polsatu (1,58 mln; niedziela).
TVN24 nowym liderem
Udział liderującej stacji TVN24 (która awansowała z miejsca trzeciego) wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 8,98 proc. Wynik kanału zwiększył się o 1,20 pkt. proc. To jeden z najwyższych tygodniowych udziałów TVN24 w historii nadawania kanału.
Stacja w zeszłym tygodniu obszernie relacjonowała m.in. pierwsze w nowych kadencjach obrady sejmu i senatu.
Z pierwszej na drugą lokatę spadła TVP1, która miała 8,69 proc. udziału (do góry o 0,21 proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która spadła z miejsca drugiego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,13 proc. (- 0,28 pkt. proc.). Wynik czwartego TVN wyniósł 7,24 proc. (- 0,26 pkt. proc.). Czołową piątkę uzupełnia Polsat (7,08 proc.; w dół o 0,12 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 31,59 proc. do 31,14 proc.
TVP Info na szóstym miejscu
Szóste miejsce zajęło TVP Info (7,07 proc. udziału; + 0,67 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. pozycję zajął Polsat News (2,41 proc.; + 0,03 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVN24 pokonał TVP2 i TVP1. Mecz Polska-Czechy, „M jak miłość” i „Fakty” hitami