Kluczowe trendy w influencer marketingu na 2023 rok
Sieć reklamowa Ogilvy opublikowała raport prezentujący kluczowe trendy w zakresie influence marketingu, które zdefiniują rok 2023.
Jednym z kluczowych trendów jest iCommerce, czyli Influence economy, gdzie rytm wyznacza TikTok - trzecia największa platforma społecznościowa na świecie. #TikTokMadeMeBuyIt posiada ponad 29,3 mld wyświetleń i napędza iCommerce poprzez testowanie zakupionych produktów na żywo. Trend ten zapewnia markom wgląd w kampanie na każdym jej etapie i wykazuje się wysoką skutecznością. 49 proc. użytkowników TikTok zadeklarowało już dokonanie zakupów za pośrednictwem platformy.
- Influencer marketing działa, ponieważ ludzie bardziej ufają ludziom niż markom. Influence pozwala markom docierać do odbiorców i łączyć się z nimi w sposób autentyczny. - mówi Rahul Titus, global head of influence for Ogilvy PR oraz autor raportu - W związku z tym, że zmierzamy w kierunku niepewności gospodarczej, ważne jest, aby marki były efektywne i skuteczne w swoich wydatkach. Niektóre z trendów związanych z influencerami, wykorzystujące siłę hiperlokalności, pozwalają im ominąć modele sprzedaży masowej i dotrzeć do docelowej grupy odbiorców w sposób autentyczny - dodaje.
Usługi subskrypcyjne oraz sztuczna inteligencja
Inne badane trendy to usługi subskrypcyjne (jak OnlyFans i Patreon) oraz sztuczna inteligencja. Ten model biznesowy zdefiniuje rok 2023, odblokowując nowy strumień przychodów dla twórców, który wykracza poza płatną reklamę. Nawet sztuczni ludzie - w postaci AI - stają się bardziej realni.
Inny istotny trend dotyczy Health Influence. 40 proc. osób twierdzi, że informacje znalezione w mediach społecznościowych mają wpływ na to, jak radzą sobie z przewlekłą chorobą, na ich podejście do diety i ćwiczeń a nawet na wybór lekarza.
- W czasach, gdy konsumenci czują się przytłoczeni treściami reklamowymi docierającymi do nich z wielu różnych miejsc, Influence staje się nową, skuteczną i stale rozwijającą się granicą marketingu. Dla konsumentów autentyczna wiarygodność wyprzedziła twardą sprzedaż, jeśli chodzi o poziom zaufania. Przyszłość influencerstwa to prawdziwi ludzie z prawdziwymi historiami, wywierający realny wpływ. - dodaje Rahul Titus.
Dołącz do dyskusji: Kluczowe trendy w influencer marketingu na 2023 rok