TikTok zwalnia w działach sprzedaży i reklamy
Platforma TikTok (ByteDance) przeprowadziła serię zwolnień w swoich działach sprzedaży i reklamy. Decyzja dotyczyła około 60 pracowników.
Rzecznik TokToka potwierdził, że zwolnienia są wynikiem rutynowej reorganizacji i obejmują pracowników zatrudnionych w Los Angeles, Nowym Jorku, Austin i za granicą.
Według TikTok, platforma ta ma obecnie ponad 150 milionów aktywnych użytkowników w USA i ponad 1 miliard użytkowników na całym świecie. Ponadto szacuje się, że ByteDance z kwotą 225 miliardów dolarów jest najcenniejszą prywatną firmą na świecie.
Rzekome wysiłki reorganizacyjne firmy mogą być odpowiedzią na niedawne próby zintegrowania z aplikacją nowej funkcji handlu elektronicznego i zakupów na żywo TikTok Shop. Chociaż ByteDance podzielił się swoimi ambicjami, aby w tym roku osiągnąć dziesięciokrotny wzrost TikTok Shop w USA, do 17,5 miliarda dolarów, użytkownicy nadal powoli wdrażają tę rozwijającą się funkcję, skarżąc się, że ich strona For You jest zaśmiecona przez influencerów sprzedających produkty.
Redukcje miejsc pracy wpisują się również w szerszy trend w branży technologicznej, ponieważ ogromne firmy, takie jak Google i Amazon w dalszym ciągu zwalniają tysiące pracowników, planując zwiększone inwestycje w sztuczną inteligencję.
Według layoffs.fyi, serwisu śledzącego oferty pracy w branży technologicznej, od początku tego roku zwolniono ponad 10 000 osób, po 260 000 stanowisk zlikwidowanych w 2023 roku. TikTok zatrudnia około 7 000 pracowników w USA.
Dołącz do dyskusji: TikTok zwalnia w działach sprzedaży i reklamy