Telekomunikacja Polska: 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.
Telekomunikacja Polska liczy, że do końca 2012 roku liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu, oferowanego przez grupę, wzrośnie do 3 milionów, poinformował prezes Maciej Witucki. TPSA od piątku obniżyła średnio o 25 proc. ceny neostrady i walczy o utrzymanie udziałów w rynku na poziomie 47 proc. w ujęciu wartościowym.
„Naszą ambicją jest dojście do trzech milionów klientów szerokopasmowego Internetu i jednego miliona telewizji w średnim terminie, tj. do końca 2012 roku "- powiedział na konferencji prezes Maciej Witucki.
Na koniec czerwca liczba użytkowników internetu sięgnęła 2,261 mln, zaś telewizji ok. 470 tys.
Od 1 października obowiązuje nowy cennik neostrady. Ceny zostały obniżone średnio o 25 proc., a nowa oferta ważna jest do końca grudnia 2010 r. TP SA obniżyła także ceny wszystkich pakietów neostrada +TV do 20%.
TP SA liczy, że wolumen nowych klientów oraz przechodzenie w ramach umowy na wyższe prędkości neostrady zrekompensuje obniżkę cen za tę usługę.
„Migracja w górę skompensuje obniżkę cen neostrady. Nowa prędkość powinna pomóc w obronie ARPU"- powiedział Witucki.
Prezes podkreślił, że spodziewa się wzrostu sprzedaży neostrady w IV kwartale tego roku, a na poziomie wyniku operacyjnego efekty będą widoczne w 2011 r.
„W lutym zapowiadaliśmy, że 2010 będzie trudnym rokiem. Obniżaliśmy ceny, nasi konkurenci też. Powrót do wyraźnych wzrostów to 2011 rok" - dodał.
Udział grupy TP w rynku dostępu szerokopasmowego w ujęciu wartościowym wyniósł 47,5 proc. na koniec IV kw. 2009 r., 46,6 proc. na koniec I kw. 2010 r. oraz 45,3 proc. na koniec II kw. tego roku.
„Założenie jest takie – utrzymanie naszego udziału w rynku, kiedy zwiększa się konkurencja. Chcemy pozostać na tych zakresach, które mieliśmy na koniec 2009 r. i początku 2010 roku"- powiedział prezes.
TPSA miała 609 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 703 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 7860 mln zł wobec 8497 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska: 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.