„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa (dane tygodników i dwutygodników)
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, z kolei wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku sięgało 23,91 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,17 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,90 proc. respondentów (spadek o 1,73 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,81 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,75 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,21 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,62 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,30 proc. czytelników, czyli o 2,18 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Trzy oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), który rok wcześniej był siódmy. Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,14 proc. do 4,55 proc.
Tygodniki 15-75 | listopad 2014 : kwiecień 2015 | listopad 2013 : kwiecień 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 23,91% | 27,08% |
Życie na Gorąco | 15,90% | 17,63% |
Chwila dla Ciebie | 12,81% | 13,75% |
Angora | 10,21% | 11,83% |
Newsweek | 6,30% | 8,48% |
Auto Świat | 5,91% | 7,15% |
Twoje Imperium | 4,62% | 5,21% |
Wprost | 4,55% | 6,14% |
To & Owo | 4,17% | 4,93% |
Na Żywo | 4,02% | 4,67% |
Polityka | 3,81% | 5,06% |
Gość Niedzielny | 3,71% | 4,40% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,68% | 3,17% |
Rewia | 2,52% | 3,16% |
Motor | 2,49% | 2,86% |
Świat & Ludzie | 2,00% | 2,29% |
Teraz | 1,34% | 1,56% |
W Sieci | 1,08% | 1,33% |
Dobry Tydzień | 0,81% | - |
Tygodnik Siedlecki | 0,53% | 0,73% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,42% | 0,42% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,34% | 0,60% |
MM Moje Miasto | 0,31% | 0,66% |
W tej grupie wiekowej 16-59 lat dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek” - miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | listopad 2014 : kwiecień 2015 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 23,70% |
Życie na Gorąco | 14,71% |
Chwila dla Ciebie | 12,11% |
Angora | 10,30% |
Auto Świat | 6,89% |
Newsweek | 6,87% |
Wprost | 4,59% |
To & Owo | 4,08% |
Twoje Imperium | 3,94% |
Na Żywo | 3,77% |
Polityka | 3,57% |
Motor | 2,88% |
Gość Niedzielny | 2,84% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,56% |
Rewia | 2,09% |
Świat & Ludzie | 1,55% |
Teraz | 1,31% |
W Sieci | 1,06% |
Dobry Tydzień | 0,74% |
Tygodnik Siedlecki | 0,59% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,48% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,36% |
MM Moje Miasto | 0,33% |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa (dane tygodników i dwutygodników)