T-Mobile Polska otwiera T Hub Polska. Będzie realizować projekty digitalowe na potrzeby Grupy Deutsche Telekom
Firma T-Mobile Polska otworzyła w Warszawie nową jednostkę T Hub Polska. Jej celem jest realizacja różnorodnych, w tym międzynarodowych, projektów na potrzeby Grupy Deutsche Telekom z obszarów inżynierii systemów aplikacji, innowacji w usługach sieciowych czy rozwiązań z zakresu globalnej łączności. T Hub Polska zatrudni w ciągu 3 lat 500 ekspertów i ekspertek IT i NT różnych specjalności.
T Huby tworzone są w celu realizacji globalnych projektów z wykorzystaniem lokalnych talentów i wiedzy. Inicjatywy podejmowane przez jednostki obejmują zarówno rozwiązania na rzecz Grupy i jej podstawowej działalności telekomunikacyjnej, w tym produktów ICT, jak i na potrzeby klientów firmy, obejmujących m.in. sektory motoryzacyjny, bankowy, rozwiązania z zakresu cyfryzacji UE czy niemieckie projekty rządowe.
- Fundamentem strategii T-Mobile Polska, jak i całej Grupy DT (Deutsche Telekom), jest koncentracja na satysfakcji klientów, której kluczowym elementem pozostaje doskonałość technologiczna. Dlatego T-Mobile Polska i Grupa DT stale rozwijają się w różnych obszarach i poszerzają portfolio usług. Otwarcie T Hub to nasz kolejny krok w tworzeniu unikalnych i międzynarodowych projektów w obszarze IT dla naszych odbiorców - mówi prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer.
"Dla Grupy DT utworzenie T Hubu w Polsce stanowi kolejny, naturalny krok rozwojowy, po tym, jak podobne jednostki zostały powołane do życia także w innych europejskich lokalizacjach" - oświadczyła firma w komunikacie.
T Hub w trzech miastach Polski
Główna siedziba T Hubu będzie zlokalizowana w Warszawie, z satelitarnymi biurami ulokowanymi obecnie w Krakowie i Wrocławiu.
Zadaniem T Hub Polska będzie koncentracja na dostarczaniu usług IT w oparciu o umiejętności takich specjalistów jak: developerzy Cobol, architekci infrastruktury IT, developerzy Java, testerzy, w tym osoby ze znajomością języka niemieckiego, wchodzące w skład wsparcia technicznego.
Projekty realizowane przez jednostkę będą obejmować różnorodne inicjatywy wewnętrzne Deutsche Telekom, a także działania dla klientów zewnętrznych firmy. W ramach prowadzonych działań, T Hub Polska będzie współpracować z lokalnymi podmiotami związanymi z Grupą, realizując działania z zakresu inżynierii sieci pakietowych i głosowych (np. wprowadzanie 5G SA lub nowych możliwości głosowych) oraz innowacji (np. automatyzacja, machine learning czy APIfication), opracowując części usług, które umożliwiają rozwój sieci światłowodowej w Niemczech czy dbając o łączność z siecią floty samochodowej produkowanej przez topowe marki.
Zadaniem jednostki będzie także poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju, analiza trendów oraz możliwości kooperacji z innymi podmiotami, jak np. współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną czy ekosystemami startupów. Realizowany będzie także szereg projektów i usług dla szeroko rozumianego przemysłu motoryzacyjnego.
- Cieszymy się, że razem z T-Mobile Polska możemy stworzyć miejsce i środowisko, w którym mogą rozwijać się innowacje. W T-Hubie nasi eksperci i ekspertki mogą pracować nad szeroką gamą globalnych projektów. Mają one oczywiście ogromną wartość dla wszystkich naszych klientów w Deutsche Telekom - komentuje Birgit Bohle, członkini zarządu Deutsche Telekom ds. human resources and legal affairs oraz labor director.
W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska zwiększył wpływy o 10,3 proc., do czego przyczyniła się wyższa sprzedaż smartfonów. Rentowność spadła natomiast m.in. wskutek skokowego wzrostu cen energii.
Na koniec marca T-Mobile Polska obsługiwał 12,55 mln użytkowników, o 708 tys. więcej niż rok wcześniej. Operator podkreśla, że osiągnął wzrosty we wszystkich grupach klientów: abonamentowych, prepaidowych, indywidualnych i biznesowych.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska otwiera T Hub Polska. Będzie realizować projekty digitalowe na potrzeby Grupy Deutsche Telekom