Super Linia skończyła 10 lat
W kwietniu 1994 roku ukazał się pierwszy numer miesięcznika "Super Linia", poświęconego zdrowemu stylowi życia i odchudzaniu
"Super Linia" w ciągu 10 lat istnienia przechodziła kolejne metamorfozy, by sprostać coraz bardziej wyrobionym gustom i oczekiwaniom czytelników. Udoskonalona została szata graficzna, poszerzona tematyka. Miesięcznik z roku na rok staje się coraz grubszy (obecnie 84 strony), w odróżnieniu od Czytelniczek, które dzięki lekturze skutecznie chudną. W czerwcu "Super Linia" znów wypięknieje, dzięki zmianie layoutu. Jego autorką jest Anna Leman-Gostyńska - znana graficzka i malarka. Nowy layout sprawi, że miesięcznik stanie się bardziej nowoczesny, jednolity pod względem stylu, kobiecy, a co za tym idzie bardziej atrakcyjny nie tylko dla tych wiernych od lat, ale także dla nowych Czytelniczek.
Niezmienna pozostanie konwencja, w jakiej "Super Linia" jest redagowana, czyli powiernika, poradnika i przyjaciela Czytelników. Sporo miejsca w miesięczniku zajmują listy od nich (15 tysięcy rocznie) oraz - udokumentowane zdjęciami - relacje z odchudzania. Twórcy pisma starają się podsuwać Czytelnikom nie tylko diety i ćwiczenia, ale i wspierać psychicznie, aby najpierw polubili siebie, zaakceptowali swoje ciało, a dopiero potem dokonywali zmian w sylwetce.
Wyjątkową na rynku prasy kolorowej formą utrzymywania aktywnej więzi z Czytelnikami są Kluby Puszystych, którym "Super Linia" patronuje. Działa ich w kraju 124. Najwięcej na Śląsku, w okolicach Zielonej Góry, Wrocławia, Warszawy. Do klubów należą panie (i coraz częściej także panowie), którzy chcą zmienić swój sposób życia - ćwiczyć, stosować diety, uczyć się zdrowego sposobu przygotowywania potraw. Działa także korespondencyjny Klub Dziewcząt (1293 członkiń)., które zwierzają się redakcji ze swoich radości i kłopotów, znajdując na łamach fachową pomoc, także w tak poważnych problemach jak bulimia czy anoreksja. "Super Linia" prowadzi także akcje specjalne: "Bank Pomocy AB" ( pomoc dla osób chorych na anoreksję i bulimię), akcję edukacyjną dla kobiet w ciąży i młodych mam - "Szczupłe dziecko, szczupła mama" oraz coroczny konkurs "Chudnij z nami". W dotychczasowych edycjach 824 osoby pozbyły się ponad 10 ton nadwagi.
"Super Linia" to nie tylko miesięcznik, ale także kwartalniki szerzej traktujące pewne tematy m. in. rolę ziół w odchudzaniu, czy fundamentalne zasady zdrowego stylu życia, jako alternatywy dla ciągłego odchudzania. Od początku tego roku działa strona internetowa miesięcznika www.superlinia.pl, na której znaleźć można informacje o aktualnym numerze pisma, nowinki dietetyczne, ćwiczenia, porady kosmetyczne, informacje o działalności Klubów Puszystych. Strona zawiera też podstawowe informacje dla reklamodawców.
Średnia sprzedaż "Super Linii" w 2003 roku wyniosła 60293 egzemplarze ( dane ZKDP), czytelnictwo 0,6 %, (średnia z 2003 roku PBC General, SMG/KRC A Millward Brown Company), co oznacza że "Super Linię" co miesiąc czyta średnio 161 tys. osób.
Media Express
Dołącz do dyskusji: Super Linia skończyła 10 lat