Sukces oferty akcji ITV
Udany debiut największej brytyjskiej prywatnej sieci telewizyjnej na giełdzie w Londynie
Do końca ubiegłego roku ITV była jedynie federacją naziemnych telewizji regionalnych mających wspólne pasma programowe: Granady - która posiadała 7 koncesji regionalnych - i Carlton Communications z 8 koncesjami. Fuzja i prywatyzacja obu nadawców zostały zapisane w przyjętej w ubiegłym roku nowelizacji brytyjskiego prawa medialnego.
ITV jest łakomym kąskiem dla inwestorów, bo kontroluje ponad połowę telewizyjnego rynku reklamowego na Wyspach. W związku z tym na połączenie musiał wyrazić zgodę brytyjski urząd antymonopolowy (urząd w październiku zgodził się, by fuzja objęła także biura reklamy Carltona i Granady).
Według analityków na dobry debiut ITV mają także wpływ ostatnie kłopoty publicznego nadawcy BBC. Spowodował je raport lorda Huttona w sprawie samobójczej śmierci rządowego eksperta od broni masowego rażenia. Raport oczyścił z zarzutów premiera Tony'ego Blaira, za to obciążył winą BBC. Po jego opublikowaniu do dymisji podał się prezes rady nadzorczej BBC Gavyn Davies oraz dyrektor generalny stacji Greg Dyke.
Ten ostatni jest typowany przez media na nowego prezesa ITV. Stanowisko to jest wolne po odejściu piastującego je przez krótki czas szefa Carltona Michaela Greena.
Inne
Dołącz do dyskusji: Sukces oferty akcji ITV