Sukces internetowej kampanii PZU SA
6 mln internautów miało bezpośredni kontakt z internetową kampanią prewencyjną PZU SA ,"Bezpieczny rajd"
6 000 000 internautów miało bezpośredni kontakt z internetową kampanią prewencyjną PZU SA ,,Bezpieczny rajd", zorganizowaną we współpracy z Agencją Interaktywną HYPERmedia. To kolejny dowód na to, że rośnie skuteczność komunikacji internetowej, a wykorzystanie tego medium do promocji coraz bardziej się opłaca.
Serwis pojawił się w sieci 28 czerwca, z okazji jubileuszowego rajdu Kormoran, którego generalnym sponsorem jest PZU SA. Głównym celem kampanii była promocja bezpiecznych zasad poruszania się po drogach. Serwis umożliwiał internautom weryfikację swojej wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego i poprawnego zachowania się podczas imprez rajdowych, a także, w interaktywnej grze "Bezpieczny rajd", sprawdzenie refleksu i umiejętności unikania kolizji. Aby móc spróbować swoich sił, jako kierowca rajdowy należało najpierw zarejestrować się w serwisie, a następnie odpowiedzieć na kilka pytań z zakresu wiedzy o bezpiecznym poruszaniu się po drogach. Dobry wynik w teście teoretycznym gwarantował otrzymanie wirtualnej licencji rajdowej. W każdym tygodniu trwania kampanii, 200 pierwszych zarejestrowanych graczy otrzymywało od PZU SA gadżety: smycze, breloki i wersje off-line gry.
"Chcieliśmy poprzez zabawę dotrzeć z przesłaniem edukacyjnym i prewencyjnym do młodych uczestników ruchu drogowego oraz widzów rajdowych - mówi Tomasz Fill, rzecznik prasowy PZU SA. - Gra od samego początku cieszyła się ogromnym powodzeniem. W ciągu pierwszych 24 godzin od jej uruchomienia, stronę www.pzu.pl/rajd odwiedziło 35 tysięcy osób, a 5 tysięcy zdało testy z zakresu bezpieczeństwa. To potwierdziło nasze przekonanie, że działania prewencyjne możemy prowadzić również za pośrednictwem Internetu, szczególnie, jeśli chcemy dotrzeć z naszym przekazem do młodego odbiorcy."
Chociaż zasięg kampanii był precyzyjnie zaplanowany wyniki miło zaskoczyły. W ciągu miesiąca trwania kampanii, serwis ,,Bezpieczny rajd" odwiedziło ponad 200 000 internautów. Zarejestrowanych użytkowników, którzy chcieli spróbować swoich sił w rajdzie zanotowano aż 43 800. Średni czas obecności na stronie ubezpieczyciela wynosił 6 min. i 14 sekund.
,,Wyniki mówią same za siebie. Osiągnęliśmy przewidywany efekt kampanii, a jej główna idea dotarła do wybranej grupy docelowej. Grę przygotowaliśmy w taki sposób, żeby była atrakcyjna dla internautów, którzy bardzo lubią zabawę w sieci, ale jednocześnie niosła ze sobą przekaz edukacyjny. Nie ma wątpliwości, że spełniła ona swoje zadania." -mówi Robert Stępniewski, koordynator projektu ze strony Agencji HYPERmedia.
Wyniki bardzo dobrze wróżą internetowi, jako ekspansywnemu medium reklamowemu. Mimo stosunkowo niskich nakładów finansowych można osiągnąć bardzo dobry wynik medialny, a także, czego nie gwarantuje np. radio, czy telewizja umożliwić odbiorcy bezpośrednie uczestnictwo w kampanii promocyjnej.
Dołącz do dyskusji: Sukces internetowej kampanii PZU SA