SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy agencji Stars zwiększyły się o 39 proc., a zysk do 442 tys. zł. W br. niższy wzrost wskutek epidemii

W ub.r. agencja doradztwa i audytu mediowego Stars osiągnęła wzrost przychodów o 39,2 proc. do 5,81 mln zł oraz zysku netto z 434,8 do 442 tys. zł. W br. planuje, że wskutek spowolnienia w związku z epidemią koronawirusa jej wpływy wzrosną o maksymalnie 15 proc.

Przychody firmy Stars zwiększyły się z 4,18 mln zł w 2018 roku do 5,81 mln zł w ub.r. Wpływy krajowe w ub.r. wyniosły 5,01 mln zł, a z zagranicy - 820,4 tys. zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka podała, że kontynuowała współpracę z prawie wszystkimi dotychczasowymi klientami i pozyskała kilku nowych. Zdecydowanie największym jest Deutsche Telekom, dla którego agencja pracuje w całej Europie.

- Spółka nie straciła żadnego znaczącego klienta. Rok 2019 był bardzo dobrym rokiem w rozwoju nowych usług, szczególnie szkoleniowych i technologicznych. Zaowocował rozpoczęciem nowego rodzaju usług, m.in. in-housingiem mediów online dla Volkswagen Group Polska i dla kilku innych klientów - wyliczono.

Jeśli chodzi o działalność zagraniczną, Stars dotychczas była obecna przede wszystkim na rynkach bałtyckich.

Firma zaczęła współpracę z londyńską firmą doradztwa mediowego ID Comms. To drugi po Ebiquity zagraniczny partner agencji.

Koronawirus może pokrzyżować plany rozwojowe

Koszty operacyjne Stars zwiększyły się mocniej od przychodów - o 42,7 proc., z 3,67 do 5,24 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 1,75 do 2,59 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,39 do 2,02 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 271,8 do 372,9 tys. zł. Liczba pracowników firmy zwiększyła się z 9 do 17.

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały ze 106,6 do 89,7 tys. zł, a na amortyzację wzrosły z 56,2 do 84,5 tys. zł.

W efekcie zysk sprzedażowy Stars zwiększył się z 505,8 do 574,1 tys. zł, zysk operacyjny - z 507,9 do 571,8 tys. zł, a zysk netto - z 434,8 do 442 tys. zł.

Właścicielem i szefem firmy jest Rafał Szysz. Zeszłoroczny zysk netto zostanie mu wypłacony w sierpniu w formie dywidendy.

Na br. Stars zapowiada dalszy rozwój usług i automatyzację prac. - Spółka planuje nadal zwiększać zatrudnienie, gdyż obserwuje stały popyt na usługi, ale epidemia koronawirusa może pokrzyżować te plany. Zarząd szacuje spowolnienie od maja po głównej fali prac w kwietniu, ale liczy na dużą falę wzrostową już od wakacji - stwierdzono w sprawozdaniu.

Zaznaczono, że z powodu spowolnienia w drugim kwartale całoroczne przychody firmy wzrosną maksymalnie o 15 proc., a marża netto wyniesie ok. 5-10 proc.

Dołącz do dyskusji: Wpływy agencji Stars zwiększyły się o 39 proc., a zysk do 442 tys. zł. W br. niższy wzrost wskutek epidemii

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Moj nick
Zyski lepsze niż niejeden dom mediowy.

Na miejswcu Klienta bym sie zaczął pytać - skąd takie zyski u audytorów
odpowiedź
User
real36
nie ma nic lepszego dla szefa marketingu jak podkładka audytora, a że płaci firma, a pensja i tak się zgadza to w czym problem :D
odpowiedź
User
sceptyk
No ale w czym problem. Chyba każda firma działa po to by generować zysk. Czy to duży czy mały zysk każdy oceni sam. Zysk poniżej 10% to moim zdaniem słabiutko, ale może przeinwestowali w ludzi, bo jak widać zatrudnili prawie 100% więcej ludzi niż mieli. To może się teraz odbić czkawką. Ale z drugiej strony liczą na dalszy wzrost mimo wirusa, więc biznes widocznie idzie.
odpowiedź