SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Stańczyk” zniknął z obrazu Matejki. To akcja „Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll

Tegoroczna odsłona kampanii „Dzień na U” uświadamia mężczyzn, iż warto podjąć badania profilaktyczne. Do kampanii wykorzystano słynny obraz Jana Matejki. 

Punktem wyjścia najnowszej odsłony kampanii Fundacji Rak’n’Roll „Dzień na U” są rekordowo duże różnice w długości życia między kobietami a mężczyznami. Mężczyźni w Polsce żyją statystycznie 8 lat krócej niż kobiety, co jest wyjątkową sytuacją na tle innych europejskich państw.

Stańczyk zniknął z obrazu Matejki 

Kampania fundacji Rak’n’Roll wychodzi poza nośniki cyfrowe i przenosi się do świata realnego. Tym razem na czas trwania kampanii w Muzeum Narodowym wywieszona została uboższa wersja „Stańczyka”, słynnego dzieła Matejki. Obraz przedstawia puste krzesło i szokuje brakiem tytułowego Stańczyka, który wziął „Dzień na U”, żeby potwierdzić swoje zdrowie. Podobną akcję można było podziwiać dwa lata temu, kiedy „wysłano” na badania warszawską syrenkę, która zniknęła na jeden dzień z warszawskiego Powiśla.

W tym roku kampania „Dzień na U” ma za zadanie zachęcić mężczyzn, by poświęcili jeden dzień w roku na to, by potwierdzić, swoje zdrowie. Podobnie jak w poprzednich edycjach kampanii, inicjatywę wspierają aktorzy, influencerzy czy muzycy. W spocie zobaczymy m.in.: Olgę Frycz, Bovską, Larę Gessler, Julię „Maffashion” Kuczyńską, Michała Żebrowskiego, Andrzeja Wronę, Rozkosznego, Oliviera Janiaka i Rafała Trzaskowskiego.

W główną rolę – Stańczyka z obrazu Jana Matejki, który bierze dzień wolny i znika z Muzeum Narodowego – wcielił się Krzysztof Zalewski.

Filmy powstałe w ramach kampanii można oglądać w kinach, telewizji i mediach społecznościowych.

Kampania została stworzona przez DDB Warszawa i wyprodukowana rzez Papaya Films. Reżyserem spotu jest reprezentowany przez Papaya Roster Przemek Dzienis. Za planowanie i zakup mediów odpowiada PHD Media, za postprodukcję Rio De Post, Ztudio&Burza, za komunikację Big Picture. 

Dołącz do dyskusji: „Stańczyk” zniknął z obrazu Matejki. To akcja „Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yuck
Genialne. Twarzą tak ważnej kampanii robi się pieszczoszka liberalnych salonów, grajka który dosłownie pluje na swoich koncertach językiem "miłości" na wszystkich nie wpisujących się w jego weltanschauung. Czy tylko ja dostrzegam całkowitą sprzeczność w takim przedsięwzięciu, a co gorsza, czy osoby je organizujące i w nim uczestniczące, jeszcze takową potrafią dostrzec? Poziom odklejenia par excellence. W kampaniach dot. zdrowia powinny brać udział tylko jednostki wiarygodne i będące wzorem do naśladowania, a nie upadli moralnie celebryci, politycy czy inni koniunkturaliści pozujący na bezstronnych społeczników.
0 0
odpowiedź