Edyta i Cezary Pazurowie w kampanii Fundacji Rak’n’Roll o onkopłodności
Fundacja Rak’n’Roll ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę”, w ramach której porusza temat onkopłodności, czyli zabezpieczenia płodności przed rozpoczęciem leczenia onkologicznego. Ambasadorami akcji zostali Edyta i Cezary Pazurowie.
Statystyki wskazują, że na nowotwory coraz częściej chorują ludzie młodzi. Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Nowotworów tylko w 2020 roku raka zdiagnozowano u 7 838 osób poniżej 40 roku życia. Wiele z nich po zakończeniu leczenia chciałoby mieć dzieci.
W wyniku niektórych terapii onkologicznych takich jak chemio- i radioterapia może nastąpić czasowa lub trwała niepłodność. Aby zwiększyć szansę na zostanie rodzicem po wyzdrowieniu można zabezpieczyć swoją płodność.
Celem kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” jest edukacja Polaków w zakresie dostępnych metod zabezpieczania płodności.
– Wiadomość o tym, że niektóre metody leczenia raka mogą upośledzać płodność przedstawiona jest w dokumentach, które pacjenci podpisują przed leczeniem. Nie mówi się tam jednak o tym, że istnieją metody zabezpieczania płodności, które nie kolidują z leczeniem onkologicznym. Celem kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” jest nagłośnienie tego problemu oraz edukacja Polaków w zakresie onkopłodności. Z wiedzą na ten temat jest jak z umiejętnością udzielania pierwszej pomocy. Nikt z nas nie chce z niej korzystać, ale warto ją znać, aby w odpowiednim momencie móc uratować komuś życie lub marzenia – wskazuje Marta Bednarek z Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Edyta i Cezary Pazurowie w kampanii Fundacji Rak’n’Roll
W ramach działań komunikacyjnych powstał spot, który nawiązuje do hasła kampanii. Materiał opublikowano na portalach internetowych oraz w social mediach. Ambasadorami akcji „Seks po dragach. Na szczęście możesz zajść w ciążę” zostali Edyta i Cezary Pazurowie, a swoje wsparcie w nagłośnieniu projektu zapowiedziały także Małgorzata Rozenek oraz Anna Dereszowska.
W ramach akcji specjalnej przez kilka dni po ulicach Warszawy jeździła edukacyjna furgonetka, która miała zwrócić uwagę na ten nowy temat. Planowane są także inne działania edukacyjno-informacyjne wspierające zagadnienie onkopłodności w przestrzeni publicznej.
Za koncepcję kreatywną kampanii realizowanej dla Fundacji Rak’n’Roll odpowiada agencja Heart&Brain. Działania public relations koordynuje agencja Walk PR. Pozyskanie mediów powierzono w ręce domu mediowego PHD, koordynację pracy ambasadorów i influencerów agencji Lettly, zaś wsparcia eventowego udzieliła agencja Defacto.
Dołącz do dyskusji: Edyta i Cezary Pazurowie w kampanii Fundacji Rak’n’Roll o onkopłodności