Spotify z nowym, ciemnym interfejsem (wideo)
Aplikacja Spotify doczekała się największej od momentu startu usługi zmiany interfejsu. Teraz wszystkie wersje programu będą utrzymane w ciemnej kolorystyce.
Nowa wersja interfejsu jest utrzymana w ciemnej kolorystyce. Twórcy zrezygnowali z gradientów oraz wypukłych elementów, uciekając się do popularnej w ostatnim czasie stylistyki flat. Zmieniono typografię oraz zastosowano bardziej zaokrąglone guziki i całkowicie okrągłe awatary. Charakterystyczną cechą nowego interfejsu jest też większy rozmiar przycisków, a także wszystkich pozostałych elementów nawigacji, co ma najwyraźniej przystosować całość do obsługi za pomocą ekranów dotykowych.
Wraz z nowym interfejsem aplikacje Spotify zostały rozbudowane o nowe funkcje. Pierwszą z nich jest „Your Music”, czyli odmieniony sposób zarządzania biblioteką utworów. Ma on zastąpić system gwiazdek i ułatwić użytkownikom nawigowanie między ulubionymi albumami oraz artystami.
Drugą z nowości stanowi ulepszony mechanizm przeglądania proponowanych utworów. Od teraz wykorzystuje on technologie przejęte przez Spotify wraz z firmą The Echo Nest (przeczytaj o tym więcej). Propozycje dostosowują się zatem nie tylko do gustu muzycznego odbiorcy, ale również czasu. Algorytm ma funkcjonować inaczej w zależności od dnia tygodnia oraz aktualnej godziny.
Zmiany dotkną wszystkie wersje aplikacji Spotify - zarówno desktopową, mobilne (Android, iOS), jak i przeglądarkową. Mają one być sukcesywnie aktywowane kolejnym grupom użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Spotify z nowym, ciemnym interfejsem (wideo)