Słaby start Google na rynku zakupów grupowych
Podjęta przez Google próba zagrożenia Grouponowi na rynku zakupów grupowych jak na razie nie przynosi powodzenia.
Google uruchomiło własny serwis zakupów grupowych Google Offers w kwietniu tego roku (więcej na ten temat). Usługa znajduje się w fazie beta i jest obecnie dostępna w dziewięciu amerykańskich miastach.
Jak wynika z cytowanych przez agencję Reuters danych serwisu Yipit, sierpień nie był dobrym miesiącem dla Google Offers. W porównaniu z lipcem serwis wygenerował za oceanem o 23 proc. mniejszy przychód i to pomimo, że dzienna liczba promocyjnych ofert wzrosła o 22 proc.
Przychód na jedną ofertę w Google Offers spadł o 37 proc. Przyczyniła się do tego o 46 proc. mniejsza liczba sprzedanych kuponów na jedną ofertę. Z kolei średnia cena kuponu wzrosła o 18 proc., ale cały czas jest znacznie niższa niż w Grouponie czy LivingSocial.
Yipit podaje, że z 53-proc. udziałem w rynku liderem w Ameryce Północnej był w sierpniu Groupon, który w porównaniu z lipcem zwiększył swój przychód o 13 proc. (więcej na ten temat).
Google, zdając sobie sprawę z kiepskich wyników Google Offers, do promocji serwisu ostatnio zdecydowało się nawet na wykorzystanie głównej strony swojej wyszukiwarki (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Słaby start Google na rynku zakupów grupowych