Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki
Portal internetowy TVP.pl odwiedza ok. 2,5 mln internautów miesięcznie, znacznie więcej niż przed rokiem, przy czym wykonują oni mniej odsłon i spędzają w nim mniej czasu. Zdecydowanie najpopularniejsze w serwisie są treści informacyjne, dostępne m.in. pod adresem TVP.Info.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. TVP.pl odwiedziło 2,51 mln użytkowników, którzy wykonali w 37,73 mln odsłon (w tym 3,38 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z serwisu średnio przez 18 minut i 37 sekund.
Mniej więcej co drugi użytkownik witryny przeglądał sekcje informacyjne, które zanotowały w sumie 1,26 mln użytkowników, 10,87 mln odsłon i 7:20 minuty przypadającej na przeciętnego użytkownika. Główny dział z informacjami funkcjonuje pod adresem TVP.Info, który miał w lutym 380,8 tys. użytkowników i 2,67 mln odsłon i 5:05 minuty na użytkownika.
Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały sekcje sportowe i VoD serwisu. W pierwszej przeciętny internauta spędził 20:45 minuty, a w drugiej - 21:05. Duża popularność działu sportowego (1,05 mln użytkowników i 14,4 mln odsłon) wynika zapewne z rozgrywanych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, które były w nim szeroko relacjonowane (m.in. w formie wideo).
Sekcje TVP.pl o kulturze i rozrywce miały 370,1 tys. użytkowników, 4,35 mln odsłon i 5:24 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Zdecydowanie najmniejszy ruch wygenerowały treści dotyczące stylu życia - 190,6 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
Ogółem strony TVP.pl i TVP.Info, przy uwzględnieniu współodwiedzalności, zanotowały w lutym 2,66 mln użytkowników, 40,4 mln odsłon i średnio 18:21 minuty na użytkownika.
Serwisy TVP w lutym 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
tvp.pl | 2 514 416 | 37 727 420 | 3 380 226 | 00:18:37 | 11,78% |
tvp.pl - informacje | 1 259 333 | 10 874 510 | 1 107 038 | 00:07:20 | 5,90% |
tvp.pl - sport | 1 055 774 | 14 427 426 | 1 429 407 | 00:20:45 | 4,95% |
tvp.pl - vod | 607 443 | 7 027 588 | 406 845 | 00:21:05 | 2,85% |
tvp.info | 380 794 | 2 670 968 | 230 913 | 00:05:05 | 1,78% |
tvp.pl - kultura i rozrywka | 370 074 | 4 347 096 | 332 560 | 00:05:24 | 1,73% |
tvp.pl - styl życia | 190 574 | 1 051 163 | 104 462 | 00:04:29 | 0,89% |
W skali roku TVP.pl zyskał 579,3 tys. użytkowników (wzrost o 30 proc.), ale stracił 5,4 mln odsłon (12,6 proc. w dół). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika witryny zmalał aż o trzy czwarte - z godziny i 14 minut do 18:37 minuty.
Do wzrostu zasięgu witryny zdecydowanie najbardziej przyczyniła się sekcja sportowa, która miała dwa i pół raza więcej użytkowników (wzrost o 634 tys.) i ponad dwa razy odsłon więcej (w górę o 7,3 mln) niż rok wcześniej. Ponadto była jedynym działem strony, w którym internauci spędzali średnio więcej czasu niż przed rokiem.
Sekcja informacyjna zyskała 282,3 tys. użytkowników (28,9 proc. w górę), minimalnie wzrosła też liczba jej odsłon, za to czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o ponad dwie minuty (22,4 proc. w dół). Z kolei serwis TVP.Info miał o 87 tys. użytkowników i 567 tys. odsłon więcej niż rok wcześniej (29,6 i 27 proc. w górę), przy czym przeciętny internauta spędził w nim 36 sekund mniej.
>>> TVN w internecie: rekord TVN24.pl, dobry start TVN24BiS.pl, w dół TVN.pl
Dział TVP.pl z treściami VoD zanotował o 108,6 tys. użytkowników więcej niż w lutym ub.r. (21,8 proc. w górę) i 1,33 mln odsłon mniej (15,9 proc. w dół), a przeciętny użytkownik korzystał z niego aż jedenaście razy krócej niż przed rokiem - wskaźnik ten zmalał z 3 godzin i 52 minut do 21 minut.
Mocno zmniejszyła się odwiedzalność sekcji o kulturze i rozrywce oraz stylu życia. Pierwsza straciła 272,4 tys. użytkowników i 10,8 mln odsłon (42,4 i aż 61,4 proc. w dół), a druga - 42,4 tys. użytkowników i 681 tys. odsłon (18,2 i 39,3 proc. w dół). Z treści kulturalno-rozrywkowych przeciętny użytkownik korzystał o 8:03 minuty krócej niż rok wcześniej (59,8 proc. w dół), a z treści lifestyle’owych - o 2:41 minuty krócej (37,5 proc. w dół).
Serwisy TVP rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | luty 2014 | luty 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
tvp.pl | 2 514 416 | 37 727 420 | 00:18:37 | 1 935 115 | 43 176 126 | 01:14:03 |
tvp.pl - informacje | 1 259 333 | 10 874 510 | 00:07:20 | 976 986 | 10 824 773 | 00:09:27 |
tvp.pl - sport | 1 055 774 | 14 427 426 | 00:20:45 | 421 862 | 7 087 905 | 00:19:07 |
tvp.pl - vod | 607 443 | 7 027 588 | 00:21:05 | 498 855 | 8 355 216 | 03:51:52 |
tvp.info | 380 794 | 2 670 968 | 00:05:05 | 293 801 | 2 103 648 | 00:05:41 |
tvp.pl - kultura i rozrywka | 370 074 | 4 347 096 | 00:05:24 | 642 501 | 15 176 555 | 00:13:27 |
tvp.pl - styl życia | 190 574 | 1 051 163 | 00:04:29 | 232 947 | 1 732 233 | 00:07:10 |
Ogółem strony TVP zyskały w skali roku 601 tys. użytkowników (29,3 proc. w górę), ale straciły 4,9 mln odsłon (10,8 proc. w dół), a średni czas przypadający na użytkownika zmalał o 52:11 minuty (aż 74 proc. w dół).
W ub.r. witryny zdecydowanie największą odwiedzalność osiągnęły w pierwszych czterech miesiącach, kiedy miały od 2-2,5 mln użytkowników i od 45 do 54 mln odsłon, natomiast przeciętny internauta korzystał z nich przez ponad godzinę. Jednak czas przypadający na użytkownika do maja zmalał poniżej 20 minut, a w niektórych miesiącach wynosił nawet poniżej 14-15 minut. W miesiącach wakacyjnych strony zanotowały tylko 1,7 mln użytkowników i 23-26 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki