"Rzeczpospolita" liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl przed TVP Info
W lipcu najczęściej cytowanym medium w Polsce była "Rzeczpospolita", na której informacje powoływano się 3184 razy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. W tym rankingu Wirtualnemedia.pl odnotowały wzrost o dwie pozycje, wyprzedzając TVP Info i portal Pudelek.pl.
"Rzeczpospolita" otwiera lipcowy ranking Instytutu Monitorowana mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Najwyższy wzrost liczby powołań dziennik odnotował w drugiej połowie lipca między innymi w związku z sondażem IBRIS dla Rzeczpospolitej na temat obecnego poparcia wyborczego.
Druga jest Wirtualna Polska wzmiankowana ponad 3 tys. razy. Portal zaliczył skok cytowań po artykule Szymona Jadczaka który ujawnił, że razem z kadrą polskich piłkarzy podróżował także Mirosław Stasiak, biznesmen, były działacz PZPN, skazany za korupcję oraz próby ustawiania meczowych wyników. Podium z awansem o dwa miejsca zamyka "Gazeta Wyborcza", na którą dziennikarze innych mediów powoływali się 2,9 tys. razy.
W rankingu awans o dwie pozycje zaliczają Wirtualnemedia.pl, z liczbą 817 wzmianek.
Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym serwisem internetowym
Podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych obok lidera, Wirtualnej Polski, tworzą Onet (2109 cytatów) oraz Interia (1865 cytatów). Czwarte są Wirtualnemedia.pl , cytowane w lipcu 817 wzmianek.
"Rzeczpospolita" i "GW" najbardziej opiniotwórcze w druku
"Rzeczpospolita" jest liderem rankingu IMM w lipcu w kategorii prasa, wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" (2899 cytowań) i "Fakt" (2775 cytowań).
W kategorii tygodników i dwutygodników liderem jest "Wprost", które wyprzedza "Vivę" i "Do Rzeczy". Natomiast liderem segmentu miesięczników zostaje "Forbes".
TVN24 liderem w telewizji, RMF FM w radiu
W lipcu najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową w Polsce pozostaje radio RMF FM. Pozostałe media powoływały się na publikowane treści stacji ponad 1,7 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia Zet, które dziennikarze innych tytułów w kraju cytowali blisko 1,5 tys. razy Natomiast podium z awansem o jedno oczko zamyka Polskie Radio 24 (461 wzmianek).
TVN24 z wynikiem ponad 1,5 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Na drugim miejscu w zestawieniu z awansem o dwie pozycje znalazł się TVN, do którego informacji pozostałe redakcje odwoływały się ponad 1,3 tys. razy.
Podium, tak jak w czerwcu, zamyka Polsat News (1,1 tys.).
"Gazeta Krakowska" znów liderem mediów regionalnych
Na pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych powraca "Gazeta Krakowska", cytowana w lipcu 124 razy. Kolejne miejsce zajmuje "Tygodnik Podhalański", cytowany 97 razy. Ostatnie miejsce na podium zdobywa Radio Wrocław, cytowane przez inne tytuły w kraju 92 razy.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczno-biznesowe
Na pierwszym miejscu w zestawieniu portali biznesowych utrzymuje się Money przed Business Insiderem i Bankierem.
W prasie ekonomiczno-biznesowej lipcowym liderem cytowań była"Rzeczpospolita", która wyprzedza "Dziennik Gazetę Prawną" oraz "Puls Biznesu".
Medonet liderem mediów o zdrowiu
Liderem cytowań wśród mediów o tematyce zdrowotnej dalej jest Medonet, na który dziennikarze powoływali się w lipcu 108 razy. Miejsce drugie należy do Rynku Zdrowia (102 cytowania), a podium zamyka Poradnikzdrowie.pl (49).
Ringier Axel Springer ponownie liderem zestawienia wydawnictw
Na pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw powraca Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce 6,8 tys. razy.
Na drugim miejscu jest Agora z łącznym wynikiem blisko 5,4 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Radio Zet, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM.
Z awansem o jedną pozycję podium zamyka Wirtualna Polska Media (Wirtualna Polska, WP Sportowe Fakty, Money, Pudelek, o2, Dobreprogramy, AbcZdrowie, Autokult), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się prawie 4,5 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.
Analizę częstotliwości 41 036 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 lipca 2023 roku.
Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl przed TVP Info