„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań gazet codziennych (raport)
W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w kwietniu 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 993 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,35 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 593 egz., o 15,02 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,70 proc. do 2 979 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 12,81 proc. do 1 980 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora).
W kwietniu 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana prze chwilą „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 11,98 proc. i wyniósł 683 egz.
ZKDP |
kwiecień |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
10 993 |
54 805 |
9 448 |
56 182 |
16,35% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 593 |
43 731 |
9 210 |
43 691 |
15,02% |
Puls Biznesu |
2 979 |
10 206 |
2 792 |
10 656 |
6,70% |
Gazeta Wyborcza |
1 980 |
152 281 |
2 271 |
166 741 |
-12,81% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 976 |
4 725 |
1 865 |
4 904 |
5,95% |
Przegląd Sportowy |
360 |
26 910 |
365 |
30 007 |
-1,37% |
Gazeta Polska Codziennie |
312 |
20 530 |
301 |
18 449 |
3,65% |
Fakt Gazeta Codzienna |
214 |
283 381 |
235 |
328 916 |
-8,94% |
Super Express |
0 |
145 341 |
0 |
152 119 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 637 egz., po wzroście o 88,59 proc. W kwietniu 2015 roku tytuł ten był drugi.
Na drugie miejsce awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), który przed rokiem był 15. Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 663 egz., po wzroście o 383,94 proc. - największym w zestawieniu.
Na podium (po spadku z pozycji lidera) znalazł się jeszcze „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 39,01 proc. do 555 egz.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa) - było to 56,54 proc. do 166 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 5. na 12.
ZKDP |
kwiecień |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Echo Dnia |
1 637 |
19 072 |
868 |
21 754 |
88,59% |
Dziennik Łódzki |
663 |
21 549 |
137 |
24 886 |
383,94% |
Głos - Dziennik Pomorza |
555 |
20 861 |
910 |
24 064 |
-39,01% |
Polska Dziennik Zachodni |
428 |
36 818 |
138 |
43 419 |
210,14% |
Gazeta Pomorska |
419 |
38 649 |
387 |
43 048 |
8,27% |
Dziennik Bałtycki |
376 |
22 169 |
579 |
26 552 |
-35,06% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
296 |
15 802 |
190 |
17 215 |
55,79% |
Gazeta Lubuska |
276 |
18 912 |
272 |
20 370 |
1,47% |
Głos Wielkopolski |
249 |
28 027 |
143 |
31 392 |
74,13% |
Nowa Trybuna Opolska |
196 |
12 642 |
140 |
15 132 |
40,00% |
Gazeta Wrocławska |
192 |
14 998 |
153 |
17 420 |
25,49% |
Gazeta Krakowska |
166 |
15 292 |
382 |
17 466 |
-56,54% |
Express Bydgoski |
166 |
10 770 |
139 |
11 869 |
19,42% |
Nowości - Dziennik Toruński |
164 |
11 947 |
101 |
13 192 |
62,38% |
Dziennik Polski |
151 |
17 585 |
150 |
20 086 |
0,67% |
Kurier Poranny |
148 |
5 068 |
97 |
5 654 |
52,58% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
119 |
13 188 |
71 |
15 888 |
67,61% |
Kurier Lubelski |
93 |
4 086 |
149 |
4 731 |
-37,58% |
Gazeta Współczesna |
91 |
5 714 |
32 |
6 768 |
184,38% |
Kurier Szczeciński |
79 |
10 636 |
71 |
12 206 |
11,27% |
Polska Metropolia Warszawska |
76 |
3 205 |
110 |
4 000 |
-30,91% |
Express Ilustrowany |
63 |
26 248 |
22 |
30 782 |
186,36% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań gazet codziennych (raport)